Välfyllld vecka extra Allt!

Inte mycket till bloggande denna veckan och skulle jag skriva ner allt som hänt denna veckan, skulle det bli ett halvmeter långt inlägg...så jag låter bli.

Kan sammanfatta som så...det har inte varit en 5 dagars lång Räkmackeglidarvecka....Men jag väljer att ta med mig Guldkornen och glider lustfyllt in i Lördagen. Nu väntar sovmorgon, fortsätta med extreem home makeover och middagsbjudning hos goda vänner i nämnd ordning.

Nu kom jag på också...jag fick ju en utmärkelse härförleden av Norrländskan Mia en härlig bloggkompis låååångt uppåt landet!




Kreativ Blogger...jo man tackar! Så här nice skriver hon om mig:

....för att hon med sån glädje och entusiasm delar med sig av livet

Härligt!  och så skulle jag säga 7 intressanta saker om mig...låt se....hmmmm...och så kom jag att tänka på...att jag en gång tidigare fick i uppgift att säga 7 sanningar om mig...så varför uppfinna hjulet igen - jag häver över er följande, helt oumbärliga fakta om mig:

1. Skrattar gärna och högt...Humor är livets balsam!

2. Älskar laga mat....och äta den..börjar därför ett nytt liv varje måndag... 

3. Resa...gärna med ryggsäck med äventyret runt hörnet, men har med åldern fått upp finessen även med alla      bekvämligheter!

4. Engagerad....ibland kanske för engagerad för mitt eget bästa....

5. Skolmästare i kast med liten boll & pingis. Fd. Fotbollsspelare med högsta merit som div. 2 spelare...Har alltid varit en "fisk" i vatten, älskade märkestagning och har faktiskt tagit hela 4 Guldmagistrar....

6. Fortsätter i kategorin Specialare....Har hoppat Bungy Jump!!! Känn på den! Från DEN bron i Nya Zeeland....och det är jag på bilden - helt sanning!

7. Bonusmaterial : Har hälsat i hand med självaste Kungen...så nu är jag liksom lite tjenis med han...



Ja...vad ska man säga...ha ha ha...är detta sån't som man kan kalla värdelöst vetande - troligen!
Håll till godo och om du läser detta...dela med dig av dina 7ups!

Nej...nu är det väl Fredag på övertid väl! Kan man ta ut kompledigt på sån' övertid...självklart, jag paxar för superduperöverkvalificerad komp i morgon bitti!!

Natti

1 Mia:

skriven

Vet du...jag bara ääälskar värdelöst vetande, härliga männuiska!!! =))

2 Carina:

skriven

Men Lajsan...dra i handbromsen ibland....det hinns allt med tiden ;)

Kungen impar så där på mig.....men fritt fall!!!!

jag skulle vilja buga för DIG Lajsan....vilken kvinna :))

Vårt projekt ligger på sparlåga tills du hinner sätta dig nér och filura ;)

Själv ska jag på planeringsmöte hela lördag....ja, det där med engagerad.....passar nog även in på mig...på gott och ont.

Ha dè :)

3 Ninni:

skriven

Värdelöst vetande är alltid kul!



Hua att du bara vågade hoppa..ALDRIG säger jag.



Kom på att jag ska fixa en sån lista jag med.



Ha det gott den iskalla lördag.kramen

4 Anna tassar in:

skriven

Du....jag läser jag ler och jag blir så glad åt din personlighet..ja men du ibland får man helt enkelt börja ett nytt liv ta tag i den envisa sidan och lätta lite...då känner man sig genast lite mer på G..himmel snart är du fjäderlätt ska du se..



Jag känner igen mig i dig..vi är lite lika du och jag..ja men jag är ju oxå mästare i kast med liten boll..och ryggsäcksfolket tillhör jag ju med..ja det vet du ju...men kasta mig utför stup...det har jag inte gjort..mer än typ ett litet mindre berg ned i sjön..



Mmmmm du verkar vara den där som ställer upp på det mesta..jag tycker mycket om dig det känner jag sååå starkt..:)

5 Ingmarie:

skriven

Hallå...Du den meningen är inte lätt att översätta men jag ska försöka...Jävlar anamma sa katta när hon slog i det allra heligaste i isen...hoppas 25 öringen trillar ner nu!Hi Hi!

...här råder utegångsförbud för både oss o djuren,fullständigt snökaos!/Ingmarie

6 Ninni:

skriven

Ja flytten blir väl rätt snart tror det var tillträde i början av mars.

Ja så ska vi ju sälja här också men vi kan nog inte räkna med att ha tillträde förrän i april!



Kram kram

7 Ninni:

skriven

lägenheten ligger ca en kilometer härifrån..och visst är det Hammarö

8 Mostra:

skriven

Gulp! Har fått nåt i halsen som pulserar. Den där bilden har jag sett förut men den har fortfarande samma inverkan på mig! Antingen är du inte klok eller så är jätteklok. I vart fall är du en sjutusan till systerdotter!

Kram/Mostra

9 Margaretha:

skriven

Bungy jump !!!! Ja varför inte när det gäller dig...hihihi. Att du e galen har jag ju fattat för länge sedan... ;o)

Det där med maten och skrattet och bekvämligheter passar in på mig också...hohoho... Fast hoppa från en bro skulle jag ALDRIG få för mig...fniss...

Kram på dig

Margaretha

10 Soffie:

skriven

grattis till awarden å guu va häftigt att du hoppat Bungy Jump å på det riktiga stället dessutom:O)

Ha en toppenkväll.

11 Ulla:

skriven

Har du hoppat bungy jump..Respekt! Skulle jag aaaldrig våga.

Sv: Avatars handling var väl inte speciellt bra, men själva filmens specialeffekter var sååå bra.

12 Ragnvi:

skriven

Mornig Yrväder! Hoppas du fått en välbehövlig vila!

Grattis till utmärkelsen! Den är du väl värd!



Jisses..dina istappar i guld...sååå fina!

Kramen!

Ragnvi

13 Anna ..dansar in:

skriven

Hello Lajsan joo du förstår vi är 10 pers..inte riktigt nyårsgänget men några delar av det..vi har lite otäckt mycket pengar nu..otäckt härligt mycket..ha ha..men så ska man ju kunna få ihop det med alla och kanske inte vara borta så länge heller..ja ja vi får se vad det blir..



Jag lovar att skvallra för dig sedan..sist var vi i Lissabon..och dansade :)

14 LissenTo:

skriven

Härliga underbara Lajsan, hoppas att du hunnit med långpromenad i helgen, som mej! Avkopplande att gå och filosofera, man får så bra ideer.



Du jag är också en som engagerar mej för mycket!

Fast det kanske vädurar gör????

Kram

Kommentera här: