Presentmakare

Tänk så roligt att kunna köpa doppresent av hantverkare i byn. Duktiga HemtrevnadsMarie har målat den här på beställning till dopdagen. Skrinet blev så uppskattat och beundrat. Jag är säker på att Tilde kommer ha glädje av det i många år.




"Tänk när du döptes....då var det rekordmycket snö"....det blir en stående kommentar om vintern och Tildes dopdag 2010...



Skuffe snö...heter det i Norge fick jag lära mig på Facebook häromdagen när jag fick meddelande från min norska vän....Nu vill jag inte skuffe mer snö på ett tag, jag vill börja tapetsera! Nu ligger tapeten här och väntar på att komma i lodrätt läge! Den är såååå fin....längtar...Kanske vi får lite tid till helgen? You never know....




1 Synnöve:

skriven

Skuffe snö har jag aldrig hört. Men bröyta og måke snö däremot.

På traktorn har man en skuffe som man bröyter med hihi.

Så säger vi här i allafall.



Vilket vackert skrin hon fick i dopsgåva. Det är så härligt med andra saker än silversparbössor.

Härlig färg var det med.

Kram på morgonkvisten.

Synnöve.

2 Mia:

skriven

Men kära nån vad snö!!! Ja, nu förstår att ni där nere är less på den varan L

Skrinet, vilken karamell!! Oj...

3 Ninni:

skriven

Det är jättefint och bara till henne, va kul!



Det kommer hon att spara tills hon blir gammal och visst kommer det pratas om den här vintern!



Kramen

4 hemtrevnadmarie:

skriven

Å, så go du är som gör lite reklam för mig:)

Ja tapeten låter spännande , kan du inte visa en liten snutt??

kram

5 Anne-Lee kikar in ......:

skriven

Jätte gullig ask...mysigt med presenter som bryter av från de traditionella. Ha ha ett av våra barn fick en silver tandborste! Fantasin i topp...men men jag vet ...det är tanken som räknas..äsch ja jag vet inte jag!



Jo men du...ser ut som hemma hos oss...rodelbana!!!!

6 Anna ..dansar in:

skriven

Häpp Lajsan...men du så trevligt med ett skrin..kan ju inte bli bättre..tänk vad hon kan spara en massa saker där i..perfekt..och Marie hon är säker hon..



Så söt er lilla traktor är :) skuffe på ni..himmel så roliga dom är i det där landet..



Lajsan vi gör ingenting annat än kopplar datorer hit o dit..men vi hittar inte felet ändå..suck så trött man blir..men men vi jobbar på..och ger oss aldrig..

7 stina:

skriven

Åhh...ett sån't ljuvligt skrin!

Kram!

8 Margaretha:

skriven

En sån perfekt dopgåva.... Den kommer hon säkert att vårda ömt ;o)

Jämrans mycket snö överallt...men idag har vi haft någon försiktig plusgrad....men det varar nog inte så länge kan jag tro....

Kram på dig

Margaretha

9 Ingmarie:

skriven

...Jag säger skötte snö!Värmlänning som jag är...

Underbar dopgåva måste jag säga!



Kramen!

10 Carina:

skriven

Jag går ur spåret......du kommer då i en väldans fart ;)

Ska vi uppfinna några dagar till på veckan....det vill liksom inte rymmas allt oi min agenda heller tycker jag :/

11 Anna ..dansar in:

skriven

Mmmm du jag känner ständigt din närvaro som en av dom allra bästa..närmast hjärtat tillhörande systrarna...så är det Lajsan ..all respekt för att livet har annat än bloggtid att erbjuda..jag drar till Ada imorgon..jepp det kallar jag kvalité..

12 Margaretha:

skriven

Njuter bara lite till av den härliga traktorbilden.... Jag kan nästan höra hur det knarrar i snön....

Kramen

Marba

13 Margaretha:

skriven

Kan du skicka hit rislådan med kantareller skulle det vara "perfa".... Helt blank i huvvet...suck...

Klem

Marba

14 Anna ..dansar in:

skriven

Ja men du just så..du drar snart med din lilla Ada ja..himmel så trevligt..det ska va gött o leva..när är det du åker?

15 Anna ..dansar in:

skriven

Aha...jag är där 12 13 14..synd..

16 soffie:

skriven

men å va fint,

Vilket minne!

Kram till dej

17 Anna ..dansar in:

skriven

Tokallvarligt... Lajsan.. var ordet... :)

18 Anna ..dansar in:

skriven

Ha ha jag är oxå på åttiotalet..redan klar..med mitt bidrag :)jaaaa man blir som galet glad av den musiken..himmel vad det svänger..

19 sofie:

skriven

åh så fin :)

20 Maja:

skriven

Vilken fin ask!

21 Susanne:

skriven

å så fint! Vad kul att kunna ge bort en sån grej, det kommer hon ha mycket glädje av när hon blir större! :) ha en bra kväll!

22 Anna i Göteborg:

skriven

Men hallå Illern...himmel så härligt du har det..and you´re bloody worth it..of course....jo men du vet här är det rosa champagne..och typ färska räkor från feskekörka...göööööör gott..jag har sällan känt en sådan total go känsla..lite som på foxhill kan jag tänka mig..kraaaaam på dig din härliga människa

Kommentera här: