Michelangelo, men så svara då...

När jag åkte hem från jobbet för några dagar sedan, var himlen märkvärdigt likt en målning som tagen ur  Sixtinska Kapellet....som om självaste Michelangelo hade haft ett finger med i spelet...för ett skådespel var det, varade under några minuter.

Molnen, som målade med en mjuk pensel i kollosalformat, i mjuka runda rörelser....rullade in över skogssiluetterna och försvann i intet lika fort som dom kom...jag hann bara säga till min dotter - fort, kameran ligger i min väska....några sanbba klick...och the moment was gone....

1 Anne-Lee här......:

skriven

Ja man skulle ha kameran med sig jämt när tillfällen som dessa dyker upp.

Vilket härligt sken på de böljande molnen....förstår att du hajjade till av dess skönhet.

Men du Lajsan är Ni klara med badkars projektet snart....vi har ju fattat prylen med hur man njuter bäst...helt klart.

Ha en fin tisdag...kram

2 Anna.. tassar in..:

skriven

Ja men du jag känner känslan det är verkligen Miche..som målat din himmel..om det är något jag gillar så är det just den takmålningen..med fingret..jag blir så glad Lajsan när du snackar sådant som ligger mig så varmt om hjärtat..vi kan pekafinger åt varandra och få det till att bara betyda Sixtinskas himmelska målning..den gången vi träffas kommer jag peka på dig ha ha..och du får peka på mig..



Jag stod ju där under i Sixtinska förra året..och hörde guiden säga..



Från Guds högra finger rör sig den gudomliga tanken ned till Adam och ger liv till honom den första människan..



En Mäktigt..historia

3 Synnöve:

skriven

Moln är väldigt vackra många gånger. Dina moln ser så mjuka och goa ut.

Tror du det kan vara det där askmolnen från Island?

Här är himlen grå just nu. Inga moln alls.

Ser ut att bli regn.

Tur man är inne hihi.

Kramen.

4 Anna ..tassar in:

skriven

Lajsan då vilken recension..du är bara för härlig du..mmmm på dig..

5 Ninni:

skriven

Läckert..himlar kan verkligen bjuda på skådespel!



Ha en härlig dag..kramen

6 soffie:

skriven

wow va bra bild kanske är det aska i det molnet!

ha en toppenkväll

7 britten sa....:

skriven

Ja ibland blir man liksom förtummad över himmlen.....fin bild

8 linnea :]:

skriven

fin blogg!

allt väl?:)

Kommentera här: