Både och....

Idag skulle jag få gjort en massa praktiska saker...men jag hittade inte Alerten!! Den var obefintlig!! Så retligt! Jag gick verkligen och retade mig på det...så till slut insåg jag att det inte var någon idé....bättre att göra dagen bra..

...så i eftermiddag tog jag korgen ut i svampskogen. Det märks att hösten är här...det doftade höst. Nu fick jag kämpa lite för att få korgen full..Kantarellerna hade svimmat...eller självdött liksom. Precis som om dom tänkte, att här är det ju ingen idé att stå och storkna, lika bra att lägga mig ner och dö ett tag, till nästa sommar...typ....Några fanns dock kvar i livet, så i sällskap med ett gäng trattisar och bleka taggisar gick vi hemåt. Stannade på mitt favvoställe. En riktig gammelskog med en matta av mossa. Solens sista strålar letade sig igenom grenarna. Där satte jag mig en stund och lyssnade på tystnaden....ett Hallelujamoment skulle man verkligen kunna säga....

Igår hade vi goda vänner här på middag och då fick jag den sötaste, mest passande present man kan tänka sig!!
Vänninan hade väl gått omkring i Stockholm stad, då ett sjätte sinne snappade upp den lilla varelsen i fönstret...så hon fick tvärnita och kolla....men var det inte...jo det var det....den MÅSTE jag bara köpa med till Lajsan...det är ju hon!!! Och jag måste säga...att det var väl så gott som en avgjutning!!

Så efter att fixat till blandsvampen så tappade jag upp some Bubbels för en Guldstund!
....så min dag slutade på ett föredömligt sätt!




1 Anna ..dansar in:

skriven

Men himmel så söt du är ..underbar rent av tänk att hon hittade dig i storstan' ja det är väl ingen måtta på vad du hinner med..



Aha Alerten var typ.. borta.. gone.. lite vilsen...



Ja du men ibland kan det vara nyttigt att den lilla energikicken fattas en stund..tillfälligt avbrott är högst naturligt..bara det inte

blir långvarigt..



Men jag tror säkert du laddade batterierna i skogen..även om pilzen gestorben hat..ich sterbe nästan hier..av alla underbart tokroliga ord und ich

nästan gestorknen av det..:)



2 Margaretha:

skriven

Morning Lajsan....

Är inne en sväng för att kolla läget....Hmmm...verkar vara helt OK.... Du där i badkaret...hihihi...

Sitta och lyssna på tystnaden är den bästa sysselsättningen för mig också.... Kanske beror det på att det är ett sånt "tjatter o rassel" på jobbet hela dagarna.... Synd bara att mannen är precis tvärt om...hahaha...så fort han kommer hem så åker RIXFM på....lite småhögt sådar...ryyyys ;o) Då "smygsänker" jag när han tittar bort..hehehe...

Ha en gosig söndag nu

Kram

Margaretha

3 Ninni:

skriven

Och där ligger du i badet..hihi va söt!



Jag har inte ens hittat "döa" svampar..ha en fin söndag..kramen

4 Anne-Lee hoppar in....:

skriven

Äsch skönt att bara strunta i sina måsten...totalignorera dem.....tror att den här presenten satte djuppa spår.....kroppen ville mysa...hela dagen...

Den var väl för go den...inte undra på att kroppen kom i rätt sinnesstämmning,

Ha en skön söndag,

Sitter nu med mina äldsta ...vi har varsin Laptop och vi lär oss av varandra...ha ha konstigt sätt att umgås idag..

Kram Anne-Lee

5 marie:

skriven

Ett varmt skönt, bubblande bad är en härlig avslutning på dagen!!

Hoppas du får en skön söndag. Vad har du för dej idag?

kram på dej

6 hemtrevnadmarie:

skriven

Tack!!!



Och visst är det du i badet!:)

7 Margaretha:

skriven

Men hallååååå !!!! Det duger alldeles utmärkt med en promenad !!! Jag hoppas att du har lika fint väder som jag har.....

Kram på dig

Margaretha

8 Anna dansar in..:

skriven

Lajsan mina boys är hemma..nu står jag i köket och gör typ potatismos och biffar..lingon och mjölk..det är sådant som önskas på menyn..när jag hellre vill ha typ lax och räkor..ja ja vad gör man inte för sina barn..typ allt..:)

9 Lissen smyger in !:

skriven

Vilken go kompis du har, som tänkte på dej och tvärvände och överaskade dej med fin present.



Vissa dagar blir det absolut inget praltiskt gjort och ibland svisch.............



Du nästa helg, tror jag på spa.... helt slut efter utgång igår, hemma 02.00....började jobbet 11.00.

But it was worth it!!!!!

Kommentera här: