Bortåtmittinattenbloggen

...kanske jag skulle ta och döpa om min blogg till........

Nåväl, idag har det varit en Torsdag som slutade med ordentlig guldkant!

Var på jobbet fram till lunch, sedan vidare till Uddevalla för en besiktning på sjukhuset...jag är inte utskriven ännu, fabrorn i den vita rocken vill inte släppa taget förrän alla värden är ok - och jag är bara tacksam för att jag är under uppsyn....

...provsvar får jag om några dagar...men iallafall...det tar ju sin runda tid på sjukan och jag blev sittandes i väntrummet mellan doktor och provtagning i bortåt en timma....blev väl så trött att jag somnade där i soffan....ha ha ha...det är sant!

Men det visade sig vara rena förtrollningen......När jag då tillslut kom in till en urtrevlig sjuksyrra och fick gjort det jag skulle, så är klockan så mycket, att jag inte hinner hem till jobbet något mer den dagen. I stället ringer jag spontant till min syster, som jobbar i Uddevalla:

-Tjenna - jobbar du?
-Njae, jag slutar om två minuter....
-Mäh! Så käckt! Har du brått hem???
-Vaddå?
-Jag är i Uddevalla!
-Jaaaa! Jag ringer P och frågar om han kan hämta kidsen!
-Toppen!

...jovisst...vilken tur! Vilket flax...hade jag ringt en kvart tidigare hade hon varit halvägs till Tjörn..

Nu gick vi till mysigt fik och drack perfekta Cappuccinos, gick igenom helgen, drömde oss fram i sommarens roligheter som vi har att se fram emot....Vardagslyx som dessutom var helt oplanerad!!!

Förtrollningen fortsatte....när vi går ut - så säger syrran nåt' om Åhléns - då kommer jag på att jag nog har checkar på 250 pix i plånboken från just Åhléns, som går ut 31 maj! Alltså kunde jag onödighetshandla upp hela härligheten - lyx som gått om intet....om jag inte ringt till syrran....

...visst...mera kommer...när vi så går till bilen för att åka till Handelsträdgården - då springer vi ihop med två av syrrans kollegor varav en är en känd Bloggsyster!!! Klangochjubelföreställning - vi kramades och tokpratade i 10 minuter, då hennes rast var slut! Men guuuuud så roligt! Jätteroligt att få träffa dig Annso!!! Det är ju märkligt, första gången vi någonsin träffas och så känns det som man känner varandra!!!???

...vid det laget kände vi att det var dax för en Trisslott.....Ramlar väl in i en mumsig Skoaffär och fyndar skor och sandaler till halva priset - Mumma....och så in i Blomsterhavet och blev kvar till sista kunderna före dom stängde igen butiken....ha ha ha....Det var en nöjd och pigg Lajsa  (jag sov ju där på soffan)  som styrde norröver med Solbrillorna på och bagagen full av flowers....



I morgon är det fredag....stora feta solar i dussintal på Väderkartan....ska tillsammans med kollegorna på "Avskedsmiddag" med andra kollegor....mingel och trevligt sällskap i försommar kvällen...read my lips...blir det fredagsmys or what!!!!????


1 Anna:

skriven

Det var väl det värsta..det ska ju vara du som råkar trilla in i ett sådant flyt..men så underbart..ibland är det som om ödet vill väl du..och att träffa bloggsyster med då..räcker det inte med en syster..nää inte om man heter anneli..det är nåt magiskt med sådana människor..annelimänniskor alltså..dom lyckas med det mesta..får massor gjort..särskilt när det gäller att glassa och glida fram på en räkmacka eller en cappucini..rent av.

2 Mia:

skriven

Jisses Lajsan, man blir ju så glad, nästan så man tycker man vara med själv på din torsdag! Tack för det! L

3 Anonym:

skriven

Å, vilken dag!!!

Skönt att ladda upp för helgen på ett sådant sätt!!

Ha en fin kväll!

4 hemtrevnadmarie:

skriven

Bara jag....

5 Pialotta:

skriven

Klart det blir;-)

Du verkar då haft fullt upp i din torsdag precis som jag fast av annat kaliber;-)

ha de nu riktigt fint o skönt i solen.. Pingsten kallar. Tjingeling från Lotta som väntar på sin Pia:-)

6 Anna:

skriven

Lajsan..nu är det gott att leva..jag tror jag har ett Lajsanflyt nu..ha ha..eller så är det vinet som liksom lyfter mig..lite svävande är jag nu..kram på dig du mina allra goaste av goa..

7 Lissen:

skriven

Men vilket flyt du fick den underbara torsdag. Vilken tur du fick vänta på sjuksyrran.

Det måste ha varit med ett jätte smile du for hem.

Ha en skön solhelg!

8 Ninni:

skriven

Men hallåååå vilken trevlig dag, verkligen guldkant!



I helgen solar vi äter gott och njuter...ha det vännen, kram kram

9 Margaretha:

skriven

Tjena Lajsan....

Jisset ett sånt flytstimm du hamnade i... Det är man verkligen värd ibland.... kul för dig !!!!

Det är bara att grattulera till alla härliga händelser....Och solarna....dom kom med besked.... Här är nu så varmt att vi flytt till skuggan av huset... Men jag NJUTER !!!!!!!

Skall snart hälla upp lite bubbel....

Skål på dig...och kram

Margaretha

10 Annso:

skriven

Heeeeje! Ja, vad himla kul det var! Jag trodde inte det var sant! M hann knappt säga: det här är min.... innan jag skriker Anneliiiiiii! Hahahahahaha! Ja, visst är det konstigt att det inte alls kändes som första gången vi träffades. Jag dök ju direkt ner i din påse och undrade vad du köpt... Haha, det skulle jag normalt inte ha gjort, hahahah! Vilken härlig dag ni hade det! Ha nu en riktigt skön dag i solen! Kraaaaaam

Kommentera här: