Summering

Torsdag...denna vackra dag....startade med skådespel på Savannen till frukost. Flockar med rådjur och fler på inngående i karavan från granngården - såg festligt ut...

Solen strålade och jag hittade en pelargon som kommit med sin första blomma efter vinterdvalan bak gardinen - Lycka - jag började så smått fantisera om att fixa till ute på altanen lite försiktigt i helgen....köpa lite blommor och så.....Såg inga hinder....bara möjligheter....






DET VAR PÅ TORSDAG DET!!!!!! .........
Fredag morgon var inte lika munter direkt....min 12-åring deklarerade tydligt att det var mer än vidrigt med pågående snöyra, när vi skulle ta oss till bilen från husknuten....typ "Barnen från Frostmofjällen" pulsade vi oss fram till bilen....kände att blodtrycket steg i en rasande fart ända upp på örsnibbarna....det var inte helt
enkelt att hålla vid "den positiva" linjen....bit ihop och kom igen....det kunde vara värre.....det kunde vara en ny inlandsis på 2 meter som mötte oss nere vid landsvägen.....



Väglaget till skola och jobb, var nog banne mig det värsta i vinter  just denna fredag. Tur att jag hade vår härliga Café kväll med körsången att se framemot. Vi trodde det skulle bli betydligt mindre publik den här gången pga ovädret - men icke!! Vi drog fullt hus och vi hade sååååå roligt och publiken verkade såååå nöjda - alltså vad är en final i Let's Dance????

I går morse, upprymd av kvällen innan, fick jag oanad kraft - trots att jag inte kunde mysa på altanen i solskenet......Spanade in tranorna på Savannen från frukostbordet.....dom spatserade runt med höjda ögonbryn och undrade väl vad i allsin dar.....whats up - liksom!???



Vi satte i gång med värsta vårröjet, så igår kväll var det riktigt skönt att sjunka ner i soffan....släcka ljusen.....mysa uniont med resten av världen i mörkret...skänka en tanke på vad vi håller på att göra med moder jord....

Idag är det söndag....solen har just tittat fram och hoppet om nya vårkänningar är på ingående.....vädertanten snackade om gradantal upp mot 10 på plussidan.....Now we talking....Ny vecka nya utmaningar!!!! Let's go folks!!!

1 Margaretha:

skriven

Jisses tös !!!!! Du bor ju på första parkett....rena djurparken.... Tranor har jag aldrig sett....men rådjur förståss...hehehe dom små odågorna käkar upp det som sniglarna inte orkar glufsa i sig på landet.... Orädda är dom också...ibland står vi öga mot öga och gör "arga leken"....

Så härligt med pelargonblomman....det kommer en vår skall du få se....så småningom.....

Kram på dig

Margaretha

2 Anna häpnar..:

skriven

Alltså the one and only annelajsan har sammanfattat några dygn här som får mig att njuta av ett sätt att framföra sina upplevelser på som ingen annan är i närheten av..himmel vad får du alltifrån..jag börjar tro att dina fingrar lever sitt eget liv på tangenterna som mina ibland har för ovana att göra..du vet när man inte tänker utan orden bara kommer..är det så illa annelajsan med dig oxå? kan det vara så att vi lider av samma begär av att skriva..det är bara det att du tycks vara värre drabbad än jag..och det är ju bara helt underbart.



Mmmm vitaminerna dom är goda..så pass nyttiga för själ och hjärta att man blir beroende..trandans och vilddjur på Foxhills savannen..himmelskt..mmm du bor mitt i safarieparken du....annelajsan äger..ha ha så är det..kram på dig din sköning.

3 Mostra:

skriven

Du som är så påhittig kunde väl fixa till lite justa vadarstövlar åt de stackars tranorna när dom nu är så gentila och bjuder på underhållning!

Och du, den där inlandsisen har stannat upp här!

Snömängda kramar från Mostra.

4 soffie:

skriven

wow vilka bilder du har tagit å på tranan vilken bra bild,

jag fick bilder idag på tranorna men de va så långt bort å jag har ej så bra zoom,

men men jag har sett dem iallafall,

Kram

5 Margaretha:

skriven

Hihihi....sagolika Annelajsan....

Du skriver så trevliga o roliga kommentarer att jag måste läsa högt....nu sitter hela familjen och fnissar....

Tack för att du finns.....

Massa kramar

Margaretha

6 Anna tokskrattar:

skriven

Lajsan jag skrattar så jag gråter hos Matmia...du är bara bäst..himmel så roligt det kan bli..va här sitter vi spridda i hela Sverige och kan ändå ha så galet kul...det är härligt..himmel du är fööööör skön du.

7 Mia:

skriven

Åh, jag bara äääälskar när ditt blodtryck höjs ända ut i örsnibbarna!!! Ber om ursäkt för det....näää, förresten, det gör jag inte! S

Underbart, härligt galet! :-))

8 hemtrevnadmarie:

skriven

Jasså, ska det bli finväder äntligen????

Tyckte di sa på vädret i går morse att ingen förändring var i sikte på hela veckan?!



Å di stackars tranorna spatserar di på åkern ännu...se opp så di inte äter upp dina grodprinsar i brist på annan föda, haha!

Ha det!

9 stina ~maräng~:

skriven

Underbara vårvitaminer!

(Jag lider med grodprinsen och den förvirrade tranan)

kram! stina

10 Lissen, tittar in:

skriven

Men Annelajsan vilken härlig veckoberättelse jag får läsa här. Granngårdgäster och körsucce!

Ibland tror jag att det inte är så stor skillnad på klimatet också.

Tjejen... vilka läckra bilder du visar, speciellt tranan, även ovädersbilden, L!!!!

Tack för dina goa kommentarer! Kram

11 Pialotta:

skriven

Himmel som Anna Panna kör med:-) Ja de där långbenta störarna hade säkert blitt glada i vadarstövlar.. så himla mycket snö ni fått.. men du jag såg på vädergubbarnas karta att ni skulle få ganska så fint vårväder nu.. här har det varit fram och åter nu.. snart vinterjackanav-väder och den något tunnare på:-)

Ha de gott i din trivsamma värld:-)

12 Rebecca:

skriven

mycket fina bilder!

13 Anna säger god morgon..:

skriven

Oj himmel skulle bara se om det stod någon älg på savannen..men det ser mer ut som mouit..Moooouit annelajsan..:)

14 Leonora - The Magic Memories:

skriven

Godmorgon :)

allt väl?

15 Ragnvi:

skriven

Morning o tack för värsta bästa kramen! Den gör gott!

Underbart inlägg från dig! Det behövde jag!

Kramen!

Ragnvi

16 Ulla:

skriven

Igår satt jag ute i bara kofta och lapade sol. Och fräknarna på min näsa fick chans att visa upp sig för första gången i år.

17 Mia:

skriven

Magi....visst är det magiskt med våren, tranorna...ja hela ballunsen! Och med lite smink...eller förresten, på den bilden har jag nog slipat hela fejset! ;-)

18 Anna är ute och änglar:

skriven

Himmel här kommer jag med raggsockar o toppluva till den stackars tranan där..kan komma till användning..eller hur..

19 soffie:

skriven

vart redigerar du dina foton,jag håller på att försöka lära mej picasa å jag fattar nada så snart skiter jag i det,

:O(

20 Anna:

skriven

Aha en liten höna till alltså irl dessutom..ja men du..jag bodde sommartid på en bondgård i barnaårens oändligt sköna solskensdagar och vet ju hur jag liksom var ett med hönorna..lite himmelska är dom..nåja drömmar kan man ju har..du skulle ju kunna ha ett litet hönseri där på foxen..fast det är klart att rävar är ju glada i hönor förstås..:)

Kommentera här: