PåskPiff

I morgon är det Ladies Night här....Gänget å ja....ja ni vet syjuntan utan nål och tråd....

Idag hade jag lite förmiddag för mig själv innan jag skulle on the road....så det blev lite tid för Påskpiff...

...rotade fram lite ur "påsklådan".....dessa ägg har hängt med i några år kan jag säga....homemade...jodå, det fanns en tid för längesedan, det var på den tiden det begav sig, att frun ihuset avsatte tid för pyssel.....





Färska blommor på bordet....



Ja...efter detta tilltag, så gav mig On Tour - Brillor på och så var det en dryg timmes bilfärd till Uddevalla.
Nytt sjukstugebesök, den här gången för att göra en Datorröntgen på lungorna....

Solen tittade fram, snön så gott som borta, torr asfalt....Värsta Leadsinger, vem var det tror ni???

Dottern fick Melodifestivalskivan i present...så nu kan jag dom flesta bidragen utantill...Så det var Danny, Matte, Erik, Månsan och så jag.....alltså dom fanns i bakgrunden....ha ha ha....ni skulle höra min tonartshöjning i Månsans låt -
den är banne mig inte att leka med : D

Röntgenmojsegrejsen var som tagen ur Startrek....där fick jag åka framochtillbaka medan bilder togs på nåt sätt.....Kontrastvätska in i kroppen...märklig känsla...som att vara kissnödig överallt...typ...fattar ni?

Hörde på radion att det är tranrekord vid Hornborgarsjön....då tänkte jag så här...att det måste vara typ Ibitzaplejset för Transinglar och så finns det Tranor som är mer äventyrliga och beger sig till kargare klimat, gärna med snö för den ultimata upplevelsen, en survivourtrana, en sån som tränat nåt grymt inför resan.....armhävningar, situps, höga knäuppdragningar....ja ni kan se bilderna framför er....Jäpp, så måste det vara och dom åker gärna till norra Dalsland för att förhoppningsvis få ta del av en rejäl snöyra! Detta året måste ha varit en succé i dessa äventyrsTranisars kretsar!!

För övrigt kan jag spinna på djuravdelningen, för idag satt det en konstig prick nere på åkern och helt hysteriskt flisade sönder en gammal stubbe.....inte aaaaaaaning om vad det var för namn på en sådan...men jag har mina aningar, gissar på Rödhättad Flissprättare....eehhhh???



Nix, nu ska jag fundera ut vad jag ska bjuda på typ "Halvåttahosmig" i morgon!
1 soffie:

skriven

Tack för hjälpen om Picasa jag ska kolla mer på det å se om jag fixar det,jag gjorde iallafall mitt första kollage igår,Men hur gör man en enstaka bild?

må gott å ha det jättekul på Ladies night,wow!!!

2 Anna:

skriven

Lajsan..du är en mästare...jag suger på varje ordvändning och skrattar så tårarna rinner..aha junta..du jag skulle varit på en sådan nu..men delar av medlemmarna blev sjuka så vi fick ställa in..

Du himmel om jag kunnat höra dig i bilen..Månsan o snyggErik och annelajsan..oj oj oj..Mmmm kontrast är märkligt..sprider sig som en varm kissnödig känsla i kroppen.. exakt..helt suverän beskrivning...Rödhättad flissprättare..vem kan slå det..inte jag..du på lördag om den där stora gula lyser..då drar jag till Hornborgarsjön...troligtvis..Ibitza here I come..tokhärliga människa där på Foxenshill.

3 Anna:

skriven

Tranräjvet nu bara, du vet man kan bli helt pellerösk när man räjvar!! Kan man få en översättning?? Jag fattar nada..:)

4 Anna:

skriven

Absilut Madicken absilut..jag ska plantera dem direkt..Pellerösk ha ha..nä..jag dööör..pellerösk..vad är detta för knas..tokknas..

ok lajsan jag kommer inte kunna sova nu..och det är ditt fel..för jag kommer skratta halva natten..natti natti på dig... räjvar..ha ha ha :D

5 stina ~maräng~:

skriven

Näe, vet du! Jag hoppas istället på ljusare kvällar, så att jag kan ta den där extra promenaden vid 9-snåret...

Hoppas Spock var snäll mot dig i den där Startrek-mojsegresen :)

kram! stina

6 Pialotta:

skriven

Men herre min jisses vad du har skrivit mycket.. en hel del du varit i färd med i dag:-) Påsk ja..det är ju snart det.. du fixade ägg.. jag fixade ägg.. som du har inte tiden riktigt räckt till den senaste tiden, men en del finns kvar.. inte hos mig men hos andra.. jag gav bort många.

Tranrekord vid Hornborgarsjön .. ja du läste det.. igår så rastade de här i min närhet.. några mil bort i Pulken som det heter i Yngsjö.. Åhus.

Ha de nu så gott och hoppas inte din röntgen gav något farligt resultat.

Vink från skånegrebban:-)

7 Anna kollar av..:

skriven

Oj men du om jag inte trillat ner i sängen så pass så hade jag väl gärna hjälpt dig med menyn..himmel du vet där låg jag o skrattade att mannen undrade hur det stod till..pellerösk sa jag då..va sa du...pellerösk..sedan skrattade vi båda två..men du jag tror säkert att din sillaröra blir kanon...skaldjursmojs och annat..supergott. Man får ju inte överarbeta heller..sist jag hade juntan här hade jag ju soppa..men det passar kanske bättre i mörkret..nu är det ljusare tider..härliga tider..ja men du hälsa girlsen tonight and have fun..himmel det måste ju bli tokroligt när du är med..kan du tänka dig ett gästspel hos oss nästa junta?? Jag kan prestentera dig som ...och häääär kooommer hon Mouitmästarinnan..sagolikt skulle det vara..:D

8 Mia:

skriven

Men guuuud, vad skönt att läsa och få skratta, även om det är tidigt på morronen...man vaknar i alla fall S

Completely mad....HÄRLIGT!!!!

9 Mostra:

skriven

Lika bra att slänga ut TV-n! Där finns inte hälften så bra underhållning som att kolla alla dessa tokiga bloggar. Fast Du och Filipendula tar priset! Hade problem att somna efter gårdagens inlägg och kommentarer, men kul hade jag. PO Enqvist får förlåta men han blev liggande på nattduksbordet. Gick inte att kombinera hans djupsinne med ert tokprat. Anar en toppenkväll med juntan.

Kram/Mostra

10 hemtrevnadmarie:

skriven

Ja, nog är det en flissprättare alltid...och sällsynta ä de ju mä!!

Här hade vi inte roligare än vatten i källarn, pannan kortsluten och strömlöst från 16-22 igår...:(

Fina äggisar...dina färger absolut!

Hoppas röntgenäventyret avslutade väl!!

I môrrn bär dä å te Götebôrg för ôss igen....

Ha det!

11 Lissen:

skriven

Stajlat och påskat till lilla juntan kommer!

Fågelsång och röntgenåkning, full fräs på din dag!!!

Ha det så kul med gänget Annelajsan!

12 Margaretha:

skriven

Hehehe...knasfia.....

Säkert är det en rödhättad flissprättare !!!! Så pass vacker med sin röda hätta.... Säkert en exotisk gäst ..vad vet jag.... den äter nog bara upp sig innan Ibitza.... Jag tycker den ser lite sugen ut på en tranhona....

Jag skulle ge en rejäl slant för att få sitta med dig i bilen och lyssna på "skönsången"....säkert helt suveränt.

Hoppas att du kommer på den perfekta bjudmaten....

Kram

Margaretha

13 Anna:

skriven

Himmel vad det skrattas och pratas här..Ladies night på Foxhill det hörs ända hit annelajsan kan tro att ni har det great..mmm knip i magen efter alla tokglada skratt mmm så är det..tänk nu på att alla ska jobba imorgon..glöm inte att gå o lägga dig..disken kan stå tills imorgon..:)

14 Anna kollar av..:

skriven

Lady Marmelad ..vill bara se om du lever idag..om du orkar upp.om du fortfarande ler..ok..lite segt..ja ja men du vet det får man ta..ladiesarna gör man allt för..dom är guld att ha..mmm så är det.

15 Lena:

skriven

Jag har också gjort kontraströntgen ett antal gånger bland annat på sjukhuset i Uddevalla. Det var ju där jag hamnade direkt efter krocken.



Men jag har inte gjort det på lungorna...



Du inspirerar mig att försöka få fram vårt påsk pynt :) Har inte så mycket men det lilla jag har ska ju fram iaf.



Hahaha...jha du att få höra samma skiva och kanske samma låt om och om igen känner jag väl igen :D



Ha en go dag, kram

16 Vera in Toscana:

skriven

Vad härligt att se så mycket färg! det gjorde mig glad :)

Hoppas att det gick bra med röntgenbilderna och att det inte är något allvarligt...



Kramar

17 Margaretha:

skriven

Kunde inte låta bli att kmma hit och läsa en gång till....hahahaha ...och få mig ett gott skratt...det mår man så bra av...

Du är inne och tassar på mitt område lite...röntgen.. Vi har en sådan röntgenmojsegrejs.. där leker vi Stjärnornas krig hela dagarna....fast utan kontrastvätska för ingen vill bli kissnödig...hahaha...perfekt beskrivning av dig där....

Du har väl inga sviter efter tjejkvällen hoppas jag...

Kramen

Margaretha

18 Carina:

skriven

Partar tjerna hos dig ännu...eller är du helt upptagen av påskpyssel ;)

Kommentera här: