Dubbel dos....

Vilket sommarväder vi har! I morse, när jag gick ut för att äta frukost ca 07.15, var det så varmt redan att luckorna i växthuset hade öppnats! Det gör dom automatiskt om det blir varmt nog.....bra indikation på solens dagsform!



Det finns inte mycket mer att säga...mer än att jag försöker verkligen så gott jag kan....följer medicineringen med fara för överdosering!  La dolce vita överdos.....jo jag jobbar och det ska väl erkännas att jag inte tänker njutläge varje hel halvtimme...ha ha ha..det är full rulle, men vaddå - bara att spotta i nävarna och gno på - vi har det riktigt trevligt, halva gänget kvar på jobbet när andra halvan gosar sig i hängmattan...Vår lilla hustomte fixade med jordgubbar och glass till morgnkaffet! Snacka om god start!

Dubbel dos dokumentation för tisdag och onsdag samt bildbevis....

Tisdag

En Alice i vår familj hade namnsdag igår - såklart blev jordgubbar och glass när vi kom hem!
Besökte sommarstugan, där systrar, gäster, mor och far kamperade. Grill & Filosofi i kvällssolen

Onsdag

Köpte mer fyndplantor till Glashuset, så det blev ett långpass i just nämnda hus ikväll
Hela familjen hemma med pyssel och syssel i trädgården
PIONDAG!! Första cerisrosa pionen hade slagit ut idag...så nu står den i vas och fyller rummet med ljuvlig doft
Ett parti poker på uteplatsen....klockan var nästan 23 när vi gick in...hur det gick....äsch....

Det kommer inte att bli så mycket blogg dom närmaste dagarna. I morgon är det lååååång dag på jobbet, hem och packa och på fredag morgon bär det av ca 70 mil norrut. Bröllop - såååå roligt!

Så vi hörs till veckan igen - Trevlig helg på er!











1 Ulla:

skriven

När jag gick ut för att vattna mina blommor nu på morgonen så såg jag att mina pioner var på gång. Nu är det med spänning jag ska kika på dem i eftermiddag.

Kram

2 Carina:

skriven

Fulltös, harmoni och filosfera.....det gäller att ha balans på det hela.

Varmt är ordet, jag som inte kan sitta i solen nu, söker skugga och tänker kurera mig till helgen.

3 Mostra:

skriven

I denna ljuva sommartid ......... Njuuuuuuut!

4 Ninni:

skriven

Åhh jag trodde du hade semester!!



Nåå man kan njuta ändå..kramen

5 hemtrevnadmarie:

skriven

Det låter njutning på hög nivå!!

Mina pioner är då bara stenhårda bollar ännu...nu blir jag allt lite avis...hm...

Kul med bröllop!!

Kör försiktigt!

kram

6 Lena:

skriven

Pioner doftar gott :D



Ha en fin helg, kram

7 Anna susar in:

skriven

Aha..mmmm Lajsan..det är läge att njuta nu du..det är läge att bara ta in sommaren i själen..det är precis det jag är fullt sysselsatt med..har fullt upp kan man säga..bröllop..så underbart..lite långt kanske men men vad gör man inte för kärleken..typ allt o lite till..jag önskar dig en fin tur..en härlig stund i kyrkan och på festen ...jag blir så glad av dina växthus bilder och av att du liksom jag njuter av dessa stunder i det gröna sköna växthuset..du jag var i Skåneland igår..på en handelsträdgårdsrunda..tokhärligt..jag var på Classicum..köpte mig en Haws..delikat..underbar..

8 Ulla:

skriven

Kikar bara in för att önska en fortsatt skön sommar!

9 Anne-Lee här...:

skriven

70 mil norrut-då kommer du upp till vackra trakter...bröllop-så underbart....

Ha en härlig helg!

Kram Anne-LEE

10 Helena:

skriven

Hej där, fina bilder. Njuter också i fulla drag. Snart semester.

11 Ninni:

skriven

Hej va pysslar du med då??



Hoppas du har det jättebra, kramen

12 Anna susar in:

skriven

Hoppsan..bröllopsfesten är väl över nu..jag väntar vid min mila..eller typ här..:)

13 Lissen myser!:

skriven

Oh du måste ha passerat mej Lajsan på din väg upp genom landet, tyckte jag kände det.

Hoppas ni hade det underbart på bröllopet.

Vädret var ju det bästa i allafall. Kram

14 Härligheter enligt Erika:

skriven

Åhhhh! Jag känner doften från grillen! Underbart och fina kort som vanligt!!! Photoshoppar du?

Kramar Erika

Kommentera här: