4 veckors daglig dos av njutläge

Häpp!

Igår lovade jag mig själv, att se till att få en stund av det goda livet dagligen....La Dolce Vita....

Så då får helt enkelt min resa mot Semester om 4 veckor dokumenteras så jag håller koll på att jag får en jämn dos, så här är redovisning av....

Dos 1

  • Frukost ute....bara 10 grader...men det finns filt, gott om fågelkvitter samt morgonsol!!'
  • Lunch på uteservering med kollega - trevligt
  • Somnade till i torkhuven hos frissan...Powernap de lux
  • Körde näsan i nyutsprucken Jasmin vid hemkomst - Dåndimpseffekt!! Vilken doft!!!
  • Pyssel i Glashuset - värmen gör gott för växtligheten! Många tomater i sikte!
  • Rostade kokt färskpotatis från gårdagen i olivoljaLemon och hyfsat mycket vitlöksflagor, serverade med Bresola, Ruccola, färska kryddor, tomat och Creme Fraiche...Voila...ett  glas rosé och måndagsmiddagen var genast guldkantad.
Sedär ja....njutdos 1...fullt godkänt av mig själv. Läggdags... i morgon ska det bli ännu soligare och ännu varmare...undrar vad dos 2 innehåller...man vet aldrig....men om man tänker efter så händer det ganska många lyckoinjektioner på en dag...om man tänker efter...

Har du tänkt efter?

Natti


(bild lånad från nätet)
1 Margaretha:

skriven

Så sant så sant.... Man skall ta vara på vardagens guldkanter... Dom är många om man är uppmärksam..

Du e banne mej klok som en gammal uggla ;o)

Nu skall jag ut och lyxa mig i solen med dagens korsord....kanska...kanske kan jag lösa det idag.... ( GP har så svåra korsord....synd)

Kram på dig

Marba

2 mamma millan:

skriven

hellojs ville bara kika in!!Millan ♥

3 Ninni:

skriven

Vet du jag är lycklig bara solen skiner..jag älskar det så trots att jag är på jobbet är humöret på topp!



Fortsätt njuta..kramen

4 Carina:

skriven

En måndag med guldkant....min var inte så dum den heller kan jag säga :)

5 SlottsAnna:

skriven

Lajsan..La Dolce Vita finns här...här är mer än underbart..här är mer än guda gott att vara jag tror jag hamnat i himmelriket ..prinsesshälsningar Anna af Himlen :)

6 Ulla:

skriven

Dos 1...Hur kan du slå den? Vilken härlig dag? Jag har 6 arbetsdagar kvar...sen ska även jag ordna några doser må-bra-dagar

7 Mostra:

skriven

Jag tänker och tänker hela tiden. Bara att få rensa ogräs är lycka när solen skiner. Fast lite smolk i glädjebägaren var dagens nyvakna flygfän. Blodtörstiga såna. Myggen är inte så farlig, dom gillar inte mej, men dom där små vampyrerna som hugger en stor köttbit så blodet rinner gillar inte jag. Men småfåglarna gillar dom. Tänk alla är bra för nån.

Kram/Mostra

8 Ninni:

skriven

Godmorgon du njuter väl idag med??



Kram kram

9 Daniel:

skriven

Roligt att du förstår att njuta av livets å sommarens goda! FORTSÄTT NJUT!

10 britten...:

skriven

det var kloka ord det min vän...

11 soffie:

skriven

va mysig dag du haft,

å härligt med semester,

kram å sovgott

Kommentera här: