Konserverad sommar....



....det gäller banne mig att passa på när solen är framme
....med blå himmel som en ingrediens,
rödaste röda körsbär, blåbär och strålande sol...




så blev det Sommar på burk idag....Marmelad....den ska jag ta fram när ingredienserna inte finns där utanför fönstret....

1 Anna susar in:

skriven

Men nu är det poesi på Foxhill..jag svimmar..så vackert..mmmmm att du har en sådan ljuvlig sida..det visste jag inte..mmmmm på dig.

2 Anonym:

skriven

Mmm, det ser ju supergott ut! Njutläge i höst alltså...

Hoppas att du njuter av ledigheten på riktigt, och inte bara håller på och fixar och donar hela semestern!

kram! stina

3 britten:

skriven

Ja va säger man ...Halleluja !

4 Anne-Lee här....:

skriven

Jisses så gott...sylt och saft...känns så svårt...jag har gjort sylt en gång...så fort jag öppnade burken så möglade det ja inte på en gång då...ha ha ha ....vore kul att fylla jordkällaren med burkar...härlig känsla...Idag blev det inge fönster pyssel hos mig...regnade bara...det blev shopping...lite iallafall...ljusbad...mys

KRAM Anne-Lee

5 Anna susar in:

skriven

Näääe Tant Grön hon visade sig inte för Tant Brun i Skåneland..men nu vet jag för jag har googlat och noterat till nästa tur..:)



Aha..så pass mor&dotterturné..så kul så nice..lite spice i livet..du o lilla A är väl rena Spicegirlsen rent av..



Flädergubbsmarmelad..nääe nu..vaddå gubbs..ha ha...blom mer kanske..



Aha bodde du på Strandterrassen kanske i Gränna hamn?



6 Mostra:

skriven

Men hur långt före är ni? Här är inget moget än på ett tag. Det vill allt till lite mer sol för att det ska bli någon fart. Det vara regnar och regnar. Mina riddarsporrar hänger med huvudena och riskerar att bryta nacken vilken minut som helst. Varje år hoppas jag dom ska få blomma klart innan blåst eller regn tar knäcken på dom men jag tror inte det har hänt än. Men nästa år kanske......

Kram/Mostra

7 Margaretha:

skriven

Härligt att kunna hämta godis i trädgården..... Här är det dags för dom svarta vinbären snart.... Så mysigt at kunna ta fram en kulen höstdag....mmm..mm..

Du...nu kan du hitta citronrecept hos mig....

Kram

Margaretha

8 synne:

skriven

Har sagt det förut. Säger det igen.

Det ska vara gött att leva...

Vilken vacker bild på körsbären....



Rally ja, tänk om man fått vara med där.



Vi hade ju Rally Norway utanför knuten i vintras. Men vi for aldrig iväg på en sträcka för att se. Dumt kanske. Men det kommer flera gånger....

Björn Waldegård känner man igen. Var inte Stig Blomkvist med?



Älskar din bild på korna i hagen och den vackra gungan.

Den kan jag titta på hur länge som helst.



Hoppas det gick bra med översvämningen på jobbet.

Det blir nog snart översvämning här med. Det bara regnar. Och regnar....

12 grader ute...

Sommarn, kom tillbaka....

Kramen Synne.

9 Anna:

skriven

Lajsan det var nice att möta dig i Göteborg alldeles nyss hos Marba..tänk att vi träffas när vi råkas och bara kan snacka och ha det alla tre liksom..ha ha..

10 Anna:

skriven

Konversation med Mostra:



Mostra..jag blir så glad att du är med mig lite på Filipendulawebben..kram kram på härliga dig

från Anna.

11 Ninni:

skriven

Hello sötaste du....vilka underbara bilder du fått till...läskande på nåt vis!



Ha det gott vännen, kramen

12 Anonym:

skriven

åååh vad fina bilder :D

13 Anna:

skriven

Ja men Lajsan tänk vad man får veta mycket i blogglivet..nu vet du vem Frida är och hon rockar kan jag meddela...även om temat var soul så ...himmel vad det svängde och hela kvällen var helt oemotståndligt galet härlig..heeeela stan var ju full ab fest..O-Ringen går där nu..och det var musik i typ varje hörn..mmm sommar när det är som bäst.Ska du på turné med A snart?

14 sandra:

skriven

saandwitchen.blogg.se

Kom in och läs!!

15 Lissen:

skriven

Vad bra att spara sommarminnen att njuta av till hösten också!

Kommentera här: