24 karat



Första semesterveckan bjuder på ädla upplevelser!!
Kvällspromenad på måndag kväll....solen strilade genom granskogen...det är en lisa för själen...mmmmm
Det blev en semesterpilsner och varma kantarellmackor den kvällen...

En 24 karats kväll var det igår också! Då var vi på ett Smultronställe av stora mått...där jag fick träffa ett härligt gäng kusiner med familjer. Barndomsminnen från svunna tider var kvällens stora snackis...såååå roligt!
Tusen tack hela famijen F för en mycket trevlig kväll och alla många långa skratt!!!!



Idag skiner solen! Det blir en tur till Värmland på dagen och så ett lappkast och det bär av mot västkusten och Tjörn ett par dagar, så nu blir det stand by läge på bloggen ett par dagar...
Ha dä'!



1 saandis:

skriven

mmm...kantareller!

2 Anna:

skriven

Men du...vilket guld du hittat..mums på det och du ha det så bra nu på alla sätt..njut och bara kose ...



Låter perfekt med dessa utflykter..solen kommer lysa på dig det är jag säker på..

3 Margaretha:

skriven

Ta med dig solen till västkusten för nu har det mulnat på efter en solig morgon.....

Ha det riktigt gott ....

Kram på dig

Margaretha

4 Mostra:

skriven

Vilken kanonstart på semestern! Ha det så himla trevligt och strunta i om det regnar. Sol i hjärta och sinne är det som gäller.

Kram/Mostra

5 anna:

skriven

åh kantareller, finns det något godare, jag måste ut och plocka nu!

6 Ninni:

skriven

Åhh lajsan..kantareller skogens guld!



Ha det nu underbart gott på din semester..kramen

7 Lissen:

skriven

Oh har du hittar kantareller, lyckost!

Dessutom långa skratt med kusinerna. Låter bara som 2 av dom bästa sakerna i livet.Gott att äta och lite skratt!!!!

Ha så skönt på semestern i Tjörn. Kram

8 Anne-Lee här....:

skriven

Men åh så mycket guld i skogen du hittat...finns inge bättre än kantarell macka...Liten tur ska du ut mè på.....skönt att lufta vingarna ibland..Mina ska luftas på fredag då jag och min dotter tar en dagstur till Skåne.....

Ha det bäst Anneli

kramisar Anne-Lee

9 Härligheter enligt Erika:

skriven

Saknar dig!!!!

De där kantarellerna hade jag velat sätta tänderna i!!!!!

Kramar Erika

10 hemtrevnadmarie:

skriven

Å, så härligt med kantareller!

Guben var också ute häromkvällen men han kom då hem utan guldet, de var för små tyckte han!?

Jaja, det lär väl bli fler i regnet!

Ha det gôtt på kusten & hälsa syrran din!, vi ska ta Göteborg och kusten upp på måndag!

Ha det!

11 Anna susar in:

skriven

Jepp här sitter jag och hade tyckt det skulle varit så nice med lite kvällssnack med Lajsan jag..men men ..jag får väl lägga mig tidigt nu när du inte är hemma..suck..jaha..:) men jag hoppas du har det great..

12 Anna:

skriven

En röst i natten hördes i Filipendulskavärlden och allt blev så pass trevligt..kram på dig du hypermoderna människa som surfar på mobilen och är så härlig.Mmm ha det så bra..det behöver jag knappt påminna om för det är ju självklart när man heter Lajsan..

13 Ninni:

skriven

Hoppas du har det härligt...kramen

14 firewomen:

skriven

Hej på dig nu tror jag snart vi drunknar,men det är väl bra att gilla läget och anpassa sig.Idag drog hela familjen sig iväg på blåbärsplockning de hade ju lovat regn först i em men jädrar va de regna Men vi gick ändå stolta ur skogen med håret hängande i stripor och massor av blåa bär plus två uttråkade tonåringar .Men det var inte det jag skulla tala om egentligen utan jag blev lite full i skratt över dina tankar ang ortsnamn Vi var nämligen på bilutflykt med mor & far igår åkte också förbi Pellerud Men ändå kuligare var när Pappa absolut skulle leta upp Båsesmocken som han tydligen skjutsat hem nån piga till i unga dar vi hittade det aldrig och mamma trodde på det bestämmdaste ingen ville bo i Båsesmocken längre Ha de gott kram

15 Mia:

skriven

Hej o hopp! Här far och flyger ni så det står hejvilt till, helt rätt gjort L

Ha det gott!!!!

16 Anna susar in:

skriven

Nattugglan här Lajsan..ho ho hooo nähä..ingen hemma i holken..hmmm ja ja men det är väl bara att gilla läget..man måste gilla läget gilla la lalla läget..:)

17 Carina:

skriven

Sitter i träda här hemma idag...skönt att inget göra känner jag.

Men...till svampskogen fick en lusta till när jag ser dina gula fina, får försöka lura med mig någon dit tror jag :)

18 Anna susar in:

skriven

Häpp...ja men du det är rätt bara åk och ha det gott på din semester..ha det gott i stugan..

19 Anne Lee här....:

skriven

Tja ba tjena hallå.....vad kul att du hojtade till på morgonkvisten..och att jag sitter här så tidigt..

Haft goa dagar på Eran tripp kan ja tro...Här är det full fart med sylt och pajer+ att kantareller väntas förgylla våra magar....

Var i Skåne igår må du tro...idag blir det loppis...

Ha underbar fortsatt semester Lajsan....

Kram Anne.Lee

20 soffie:

skriven

ska du hälsa på i mitt landskap?

Hoppas solen tittar på dej då den har haft en förmåga att gömma sig,

mmm va härliga bilder,

ha en toppenlördag

21 Ninni:

skriven

Tjolahopp...var är du Lajsan ute och far fortfarande??



Ha det..kramen

22 Anna susar in:

skriven

Hoppsan Annelajsan hur har du det i skogen? Ja jag vet du sitter där under eken och bara Ferdinandar heeela tiden..lever som du lär..mmmm och du det gillar jag..så ha det gott och njut..

Kommentera här: