Märkligt sammanträffande...

Ni som varit inne hos mig tidigare idag, har ju fått lite Aussi flashbacks från mig. I en kommentar, fick jag veta att just Australien varit med på "På Spåret" igår....ja här är det ju dans som gäller på fredag kvällar.....

...så jag var ju tvungen att gå in på svt.se och kolla avsnittet....då visar det sig att det handlade just om Brisbane...där vi landade i Australien lagom till Julen -91...första och enda gången jag har varit en rejäl Partypingla på Julafton....Ytterligare ett sammanträffande....jag fikade på samma ställe som Björn Hellberg i Melbourne i samband med Australian Open, där jag hade sånt' flyt, att jag fick tag på en biljett inte långt från Centercourt ....ja jösses vilka minnen.....det är fantastiskt vad Bloggen kan "ställa till med"..

Dagen har varit makalöst bra...har förberett middagar inför veckan (!), nu börjar ju vardagspusslet för Annelajsan igen...jag har tagit mig an tvättstugan en stund...fortsatt på projekt "måla gammal Skänk"...en långpromenad i grådasket, men så skönt!

Nu ska jag "Spaa" mig en stund, ladda för finalen!!!! I kväll hejar tant Grön & co på Erik i Körslaget av patriotiska skäl...även om jag tycker Hanna och hennes vänner är underbara! Så jag kan skifta i lila också, stundom :)

Trevlig kväll på er!!


1 soffies:

skriven

Underbara Australien,vi va oxå i Brisbane fast vi åkte vidare till Surfers å bodde där guuu va skoj det va å vilket folk,

jag hoppas att det blir så att jag återvänder till Sydney i år eller nästa år till min kompis,

ha en goo kväll

2 Anna:

skriven

Mmmm annelajsan... I like..du är värd allt när du gör sådana här underbara inlägg..du får liksom allt sagt på nolltid..himmel som det kan bli om man heter anneli..det skulle jag också vilja heta :)så pass duktig och förberett hela veckan..mmm det börjar arta sig kan jag tro..med hälsan och kärleken..ha ha..och Björn med..ja himmel du..

3 Margaretha:

skriven

Ja där ser man så konstiga sammanträffande.....

Det måste vara jätteskönt för dig att komma igång igen med vardagslivet o jobbet...

Nu är du verkligen värd lite SPA......

Kram

Margaretha

4 Helena:

skriven

Ja vi får se hur det går med körslaget ikväll. Jag har inget annat inplanerat denna förkylda helg. Ha det gott.

5 Mia:

skriven

Har du tid för en utmaning??? Jag har en till dig!

6 britten:

skriven

ja visst är du värt det ..och du den där kranen du har där...den sucktar mig....

7 Mia:

skriven

Ska inte säga nåt om Körslaget, mer än: Det är ju inte så dumt att bli tvåa heller.. ;-)

8 hemtrevnadmarie:

skriven

Jaså skänkmålning pågår,så spänande!!!

Idag tyckte jag att Hannas kör var klart bäst...gillade träskodansen och kulningen!!!

Kranen är verkligen maffig!!

Lite kusin med min kökskran kanske?

Ha det!

9 Carina:

skriven

Gillade faktiskt Erik och hans "Köpa vingar för pengarna"...men nu är det faktiskt så att Hanna är bäst :))))

Du har en utmaning hos mig ;)

10 Lena:

skriven

Låter spännande med skänken! Du får visa bild sedan då :D



Spa kväll är ju inte fel! Klart man är patriotisk men jag hade inget att vara patriotisk till ikväll så jag blev glad åt resultatat...fast det hade kvittat iof det roliga är att höra och se dem sjunga och aggera :D Jo lite tillhörighet har jag iof med Uddevalla då jag är född där och jag låg på sjukhuset där då jag hade krockat....fast jag har aldrig bott där. Bodde ett kort slag ca ett år eller mindre i Rännelanda. Känner du till det stället?



Kram & godnatt!

11 Thalina:

skriven

Måste vara roligt att se bilder från där man har varit.Så långt bort som till AUSTRALIEN har jag aldrig varit och du jag tittar alltid på "på spåret".Ha en fin söndag kram THALINA

12 Margaretha:

skriven

God morgon på dig !!!

I natt har den lille odågan sovit tyst o snällt i mina knäveck under täcket heeeeela natten....

Hehehe...lite pli på honom har jag alltså....

Ha en härlig söndag nu

Kram

Margaretha

13 Lissen:

skriven

Vad härligt att du är igång igen Annelajsan. Ditt gamla energiska jag. Men skynda lagom bara. Skänkmålning , Mmm kanske får se foto sedan. Långpromenad låter härligt.

Snygg bild.... och att ligga där i spa, låter som en alldeles förträfflig guldkant på tillvaron.

Kommentera här: