My favourit things!

Musikfoto hos Raison

Tema: Filmusik

Det första spontana minnet som ploppade upp i min hjärna - var en av dom första filmerna jag såg i mitt liv.
Jag fick följa med mamma och pappa på Sound of Music.
Tror jag var 6 år....Jag var helt fängslad av musiken...
En stor upplevelse...

Jag tycker fortfarande att den filmen är helt underbar, musiken, vyerna, storyn....
Jag blev sittandes läääänge när jag surfade in på Youtube...

En av mina absoluta favoriter är denna härliga sång...Känslan, texten, tryggheten....
Alla där i sängen....Påminner mig om min familj när jag var liten...
Mamma, Pappa, fyra flickor, hund och katter....
det var fullt i sängen ibland...men så ljuvliga minnen.
Detta är verkligen en feelgood film för mig - Sound of Music!




....When I'm feeling sad....I simply remeber my favourit things........and than I don't  feel so bad....

Här kommer a few of my favourite things.....



Här hittar du fler bidrag till Musikfoto Raison
1 Anette:

skriven

Ja, den är ju en klassiker! Fina bilder på dina favoritsaker!

Minns också när man såg den där filmen. Sen fick jag alla låtarna som pianoläxa, det var ju mindre kul! /Anette

2 Anna:

skriven

annelajsan...himmel så glad jag blir..du jag var väl typ tio tolv år...jag blev helt förälskad i den filmen..jag har nog sett den tjugo gånger..eller så..du vet man var ju helt såld..alla dessa sånger som man ju kan utantill..Julie är ju som gjord för Maria-rollen...suck ja...romantik kärlek..underbar miljö..Lisl och boyfrienden där i lusthuset oxå..härligt val som finns i mitt hjärta..vackert collage du gjort med dina favoritthings...underbart...bra jobbat..superbra..du jag har t.o.m varit i Salzburg och checkat upp det hela...

3 Anna:

skriven

Glassbil..du..va..som jag skrattar åt dig...du är bara för rolig och härlig du...jag har väl oxå sprungit i pisterna sommartid och vimlat bland småbjörkarna..en liten nunna finns det inom mig..ha ha..du vet den filmen lever ju ..alltid..i unga år har man ju så lätt för att bli lite besatt..jag tror vi var ganska lika du o jag..härliga minnen..

4 Ulla:

skriven

Jag skriver under på dina favoritsaker. Musöron...nu är det nära!

5 Maria:

skriven

Önskar dig en underbar lördag !

Kram kram

6 Margaretha:

skriven

Nedrans människa !!!!!! Du snodde MIN film....haha.

Det var faktiskt den första som dök upp i huvudet på mig när jag såg temat.... Synd (eller tur)att jag svansade hit först innan jag fixade mitt eget inlägg....Jaha..det blir till att tänka ut en ny film...suck...

Jag minns också när jag fick följa med mina föräldrar på bio....Jag kommer precis ihåg hur jag kände det....spännande och fantastiskt....

Vid detta laget har jag sett den så ofta att jag kan den i princip utantill ;o)

Hej svejs så länge...The hills are alive..trallala

Margaretha

7 Ninni:

skriven

Ja den filmen är fantastisk..jag såg den med min mamma på bio jag var förtrollad.



Fina bilder och jag håller med dig...det är favoritsaker....kramen



Hur är det med dig bättre idag??



8 LottaM:

skriven

Fina foton till fin musik härlig komposition.

Ha de gott!

9 Golfhustrun:

skriven

Finns ingen film som får mig så glad som den! Underbart =)

10 marie:

skriven

Mmmmm den filmen är så bra....

jag var på den musicalen med tommy körberg och

pernilla wahlgren.....sååååå bra......

11 britten:

skriven

ja dom favoriterna skriver jag också under på ..ha det gott/ kram

12 Baronessan:

skriven

Tänk att det där var min första tanke också! Men så kom jag ju på att jag gillar Singing in the rain mer. Jag tror att jag såg SofM minst sex gånger på bio innan jag sedan köpte filmen. Verkligen härliga bilder också. Särskilt små bebisfossingar och picnick. (Apropå din kommentar - jag har två döttrar, men deras vänner hjälpte till också. Sen har jag ju fyra bonusbarn men de ville inte uppträda.)Glad lördag!

13 ejmis:

skriven

Tänk så många gånger man sett den filmen och den är alltid lika sevärd =)

14 Lissen:

skriven

En film som ger känslan av trygghet och skön stämmning. Ja för en kör tjej som dej måste väl alla stämmorna som sjunger så fint också vara en höjdpunkt. För mej också,L!

Så härliga favorit ting, gillar precis allt du visar! Kram och krya på dej!

15 Rajson:

skriven

Jag var inte gammal denna film gick på bio.Fick aldrig se den då men har naturligtvis fått njuta av den senare.

Verkligen en må gott film där godheten segrar över allt det fula o elaka!vackert så det gör ont i en!

Just den här låten är också en riktigt må gott låt.Ja tänk vad mycket fint det finns som gör livet lite skönare.

Suveränt kollage.Längtansfulla foton!

Ha det gott!

16 veronica-ifokus:

skriven

Ojojoj denna har man sett sååå många gånger!!! Riktigt bra. Sett den till jul nästan varje år en tradition hos min mamma!

Härlig tolkning och vilka fina bilder du visar!

=)

17 Mia:

skriven

Åhhh så många härliga favoritsaker!!! L

18 hemtrevnadmarie:

skriven

Mmmmm, håller med om de favoriterna!!!

Sången är fin..själv har jag minnen från min barndom, då vi sjöng den låten på svenska i elevkören!

Har ni pulkabacken knökfull nu i kvällinga?

Hôppas förkylningen är bättre!

Nä, nu stundar snart festivalen....hoppas den går bättre än travet!

Ha det!

19 Lena:

skriven

Sound of Music var en av de första filmerna jag såg på bio som inte var matiné film. Jag kommer ihåg hur spännande och hur tagen jag var av filmen!



Sköna bilder du bjuder på :)Tvätt som hänger på tork...det finns väl inget skönare när det gäller nybäddade sängar att få bädda med lakarn som hängt på tork ute!



Kram och godkväll!

20 Anna:

skriven

Ja men nu ser jag dig till höger..va..så nice..är det en ny bild..eller är det jag som inte varit uppmärksam kanske..alltför ivrig att läsa dina imlägg..

21 soffie:

skriven

ååå vilket fotokollage du gjort du är så himla duktig,

hoppas du har en härlig lördag,

22 elin:

skriven

Hej!

Hur har din vecka varit?

Ska vi lägga till varandra

via bloggkoll ? : )



Kram

23 Ragnvi:

skriven

Godmorgon! Ja vem minns inte den filmen! Såg den första gången en jul i Uppsala..sen har jag tappat räkningen på hur många gånger jag sett den!

Hm...den här snön...känns som om den kommer att ligga kvar till midsommar!

Kramen!

Ragnvi

24 Ulla:

skriven

Godmorgon! Önskar dig en skön söndag!

25 SyStEr EvA:

skriven

Ett väldigt trevligt inlägg du gjort! Håller med dig att Sound of Music är en feel-good film. Min dotter har nog sett filmen 30 gånger och då har jag hört musiken i bakgrunden.



Hälsningar/Eva

Kommentera här: