Inte nu igen...

...jodå - igår kväll kom förkylningen som en fantastiskt oönskad överraskning....
Hade en semesterdag igår, då jag och dotter tillsammans med vännina och
 ytterligare några sportlovslediga tjejer, åkte till IKEA.

Målet för mig och dotter, var att köpa en ny säng till nya rummet och så klart slank det ner en massa saker,
 som man inte hade en aning om, var helt oumbärliga....

Nåväl, maken hade gjort en undersökning.....sängen skulle nog gå att knosa in i bilen....NOG??? sa jag.....vad händer om den inte gör det?? Jodå, det går allt serru'.....sa han med en min som avslöjade, att han var mer än nöjd att slippa följa med till detta varuhus.....

Jag frågade för säkerhetsskull, IKEA personal.....om jag kunde lämna tillbaka den om det skulle visa sig omöjligt - jodå, det skulle inte vara några problem....Jag och min snart 12-åriga dotter, hade verkligen Sportlov där inne på IKEA....två smitfulla vagnar och en säng!!!!Det var rena styrkepasset. Kuddar, kuddar och mer kuddar, bäddmadrasser....man kan säga att dom stog bakom oss i kön....såg inte helt roade ut...ett understatement...och så försökte jag helt besinningslöst skämta med mina köade medmänniskor ....lyckat...not....

Ja iallafall var vi skitnöjda när vi tillslut kom ur kassan och packat i kassar, utan att försöka se det minsta stressad ut....ha ha ha....och så nästa övning och utmaning, att köra med dubbla kundvagnar (dom är inte små....)  en i varje hand, och så dotter med en resårmadrass och sängstomme.....Fixade det också och så till den slutliga utmningen....packa bilen. Jodå, den gick in men det var på millimetern'...och så fick vi knosa in övriga varor i luftfickorna som blev över.

Inte nog med detta....när allt var klappat och klart - körde glad och stolt dotter vagnarna tillbaka och skulle köpa sig en glass i belöning....då jag strötittar på kvittot och inser att jag inte fått mina 200 kr i rabatt på bäddmadrassen....morr! Med bestämda steg äntrar jag åter varuhuset, denna gången på avdelningen för återlämning och reklamationer....här var handläggaren inte lika hurtig och glad....ytterligare ett understatement...

Då visar det sig att jag fått fel madrass - en 120 cm ist 90....någon lustigkurre hade ställt in den i fel hylla, för jag var jättenoga med att kolla hyllan och dess markering...men hade inte kolla på märkningen på emballaget....jippi!!

Jaha, då fick jag hämta madrassen....låste bilen.....naturligtvis satte tjuvlarmet igång med dotter i bilen, som inte kunde gömma sig....då bilen var till bristningsgränsen full av varor....där satt hon och försökte se oberörd ut....medan jag (som inte hade koll på att larmet gått) fick stå i kö igen....väl framme så fixade snorkfröken så pengarna gick in på mitt IKEAkort och sedan fick jag gå in i butiken igen, hämta rätt madrass och ställa mig i kö igen....dubbelmorr....

Undrar om snorkfröken medvetet skickade förkylningen på mig, för dryga timmen senare slog den till!

Ja, så nu fick jag stanna hemma från jobbet igen....

Dotter är iallafall skitnöjd med sina inköp och rummet börjar ta form - hon längtar att få börja inreda....det är en färgstark tjej, här sparas inte på kulörerna - jag tror det blir himla snyggt....så jag kommer nog smyganvända detta rummet...me like...


Solen skiner så det är en fröjd att skåda, om än från insidan fönstret.
Takdropp....jag öppnade altandörren och vad fick jag se!!! Liten men på gång!!!



och det är faktiskt lättare att vara sjuk om solen skiner också...

1 Anna:

skriven

Men det varet värsta jag kan känna svetten på ryggen när allt skulle ut genom kassor o in i bilen..men hemska tanke när man upptäcker att det är fel då..jag tror jag svimmar..känner mig helt matt bara utav att läsa om eländet..kan se dig där slita som ett djur..snorkfröken var inte sen att packa med lite virus oxå..ja himmel så billiga dom är på Ikea..där får man extra varor liksom på köpet tjongpang bara..mmmm kan tro att lilla A är belåten..va..mamma fixar allt så pass fint..mmm det var en resa det..tänk att du fick in en 120 madrass..inte dåligt..vad har du för bil..typ en mindre lastbil kanske..eller traktor med släp..:)

2 Anna:

skriven

Ja men du..larmet himmel stackars flicka..man lider ju när man tänker på det...men kul efteråt.:D..jaaaaaaadå..8 mars åker vi..typ en dryg vecka kvar nu..så jag börjar lite smått att klura på vad som ska med..typ..kameran :D

Aha Sälen..vecka tolv eller..det är våran vecka i Sälen det..vi har 12 och 38..i år åker svägerskan upp..hon ville ta med mig..men Rom får räcka..

3 Lissen:

skriven

Men vilket äventyr. Aha håller ni på att inreda, klart man vill handla så mycket som möjligt, när man väl är på gång. Vilket baxande och fixande. Att packa och stuva, hmm är tjejer bra på (fördom?). Men det där låter som det var på millimetern.

Tänk att snorkisar finns överallt, trist när dom vill passa på att trycka till folk.

Hoppas nu det blir fint i rummet och att du kryar på dej Annelajsan!!

4 Vera:

skriven

Hihi, turerna till Ikea är kända för att inhandla allt och inget :) Sen finns det någon osynlig lag som gör att allt går snett, (det är väl han Murphy som gillar att ställa till det).

Tråkigt med förkylning, min börjar släppa men det har gått en vecka nu.. Jobbigt!



Krya på dig och ta hand om dig!



Kramar

5 Mia:

skriven

Men vad är det du säger??? Har dom ingen humor på IKEA??? Varken personal eller kunder, tydligen L

Nu menar jag inte dig, utan de andra förstås...;-))

6 soffie:

skriven

wow va grejjer det blev på IKEA va skoj,

hoppas nu att du kryar på dej snabbt usch va trist med en förkylning,

gokväll

7 soffie:

skriven

wow va grejjer det blev på IKEA va skoj,

hoppas nu att du kryar på dej snabbt usch va trist med en förkylning,

gokväll

8 soffie:

skriven

wow va grejjer det blev på IKEA va skoj,

hoppas nu att du kryar på dej snabbt usch va trist med en förkylning,

gokväll

9 Margaretha:

skriven

Hohohoho....det e inte snällt ..jag vet... Men jag skrattar så tårarna rinner.... Tänker mig den stackars tösen i den tjutande bilen och dig med din felaktiga madrass hos den givmilda snorkfröken....för visst var det HON som gav dig förkylningen !!!!!

Hoppas bara att det var en kortvarig variant....

Krya på dig

Kram

Margaretha

10 Anonym:

skriven

Verkar som du och dottern haft en händelserik dag på Ikea. Nice blogg by the way. ha de...

11 Carina:

skriven

Vilken semesterdag.....och mannen din är ju lika listig som min, slippa shoppa är ett plus de flesta tror jag ;)

Men du fixade det trotts allt....men jag tycker att IKEA kan stå får din karensdag ;/

12 Anna:

skriven

Du jag stack ner näsan där vid krokusen nu..himmelskt kan jag meddela..du vet jag bara älskar jorden..man blir lycklig av små gröna nyfödda lökar som kommer upp..yiiiihaaaa nu är det frajdäj..som det ju heter här..and I like it..va...det visste du väl inte..himmel vad du får veta mycket nytt..så är det i blogglivet...see you..Lady Marmelade

13 Ninni:

skriven

Åhh fyy vilken pärs!



Usch är du dålig...inge kul men vi får väl hoppas innerligt att det inte blir nån långdragen historia den här gången.

Själv ska jag till doktorn...mår urk.



Kram kram

14 Annette:

skriven

Först måste jag ju säga GUD va kul det är med människor som uppskattar små små ord man lämnar (Ulla67)MAN BLIR JU SÅÅÅ GLAD DÅ :D



Sen att du hittade min sida från hennes inlägg gör mig ju ännu mer glad.. Och jag som trodde den här dagen skulle bli en lördag att bara "ta sig igenom", men nu blev det med ett lättare sinne och ett leende på läpparna ;)



Men ni(du och din dotter) har ju hajat det bästa med sportlovet!!! INGEN snö eller skidbacke MEN entrar IKEA istället!!! Det är ju LYYYSANDE hihi Tummen upp för er;)



Sura expediter är ingen höjdare dock men du kanske skulle överväga att vänta nån dag tills förkylningen slagit rot HELT och gå tillbaka till surpuppa och smitta henne igen hihi



Ha en underbar dag nu och hoppas vi "ses" igen ;)

Kram Annette

Kommentera här: