Lajsan på linjen!!

oj...oj...oj...så många som varit inne och dansat runt min julgran dom senaste dagarna! Tänk att jag har så många läsare och så jäkligt lite dator! Jodå...så är det...laptopen gick sönder innan semester och jag har sedan dess harvat med det gamla tröskverket, men häromdagen så smög det sig in en hel förb...flock med trojanska hästar tydligen...ja så nu sitter man här...och får massor gjort...ha ha ha...

Nix pix, eländes elände är det att inte ha en dator - men maken tog med sig jobbdator - så nu kan jag ge mig ut i etern igen.

Sista dagen på Milleniets näst sista år påförsta decenium, dax att göra Resultaträkning och Bokslut på året som gått. Näst sista dagen, om man nu ska börja bakifrån så att säga...på året alltså...så har det varit en himla bra dag. Ledig som jag var, tog jag en rejäl sovmorgon. Värsta tonårssleepover'n och vaknade inte förrän strax innan 10.00!

Oj...wow...vilken gnistrande dag och så KALL!! Det var -28 grader när maken drog till jobbet i morse...och - 26 när jag körde grabben till busshållplatsen kl 11.00 Det har gått en del vedpinnar idag kan jag säga...

Jag och dottern drog på oss vinterkläder och gick ut i den underbara vinterdagen....oj så vackert, rent bedövande.....Farbror Frost fick dessutom ett ansikte, tyvärr satt det på mig.... när jag själv kom in och fick se min egen nuna...varje hårstrå var täckt med frost och.........många hårstrå är det......I ANSIKTET!!!! Tomas Vassberg goes Lajsan typ....

Granen ja...den gillas skarpt i detta hus, den åker nog inte ut förrän bortåt Knut som det känns nu iallafall. Det är ju typ Fredag hela veckan lång dessa dagar...idag blev det sanslöst många tända stearinljus, ett berg färska räkor och så en film på det...Sex and the City...Nja...lite härliga tjejsnack med glimten i ögat...men ingen höjdare. Är väl den enda på jorden som aldrig sett ett enda avsnitt av serien heller....eller??!!

Nä..nu känner jag att elden falnar i öppna spisen...tror det är bäst att gå upp och krypa under täcket...Bokslutet får bli i morgon.

Natti












1 Anna A:

skriven

Gott nytt år till hela familjen!

Trojanerna galopperade även hit upp...men virusskyddet fattade tydligen den galoppen...o stoppade det hela...hoppas/tror jag!

By the way...sällar mej till skaran "aldrig-sett-sex and the city" heller! O kan nog gå med i ytterligare "aldrig-sett-grupper", vad gäller såpor. Gäller o hålla sig på avstånd...annars blir man nog fast. ;-) Ha en härlig sista dag på året o fira in det nya med glans! Skål!

2 Carina:

skriven

Ganska bra att göra bokslut och inse hur gått man har det :)

Trotts trojor och kallt väder så har vi grymt bra här i västvärlden.

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ Gott nytt ♪♫•*¨*•.¸¸♥ •*¨*•

3 Margaretha:

skriven

Hahaha...du e galen Lajsan...härligt galen...fniss.

Jag brukar också vänta i det längsta med att kasta ut granen men i år har vi en "vanlig" gran och den barrar något hysteriskt... Den får lite hjälp av katterna också förståss... Lucifer den lille lurventussen samlar barr i pälsen som han sedan sprider i ett jämnt lager i alla rummen....grrr..

Jag orkar inte längre ställa undan snabeldraken mellan utryckningarna.....suck.

Ha ett vidunderligt Gott Nytt År

Stor kram från

Margaretha

4 Anna ..dansar in:

skriven

Himmel ..du men hallå vilken tur att mannen räddade Rävhögens datorhaveri och lånar ut sin...jag får ju rent av abstinens efter knapper från den där sidan just invid Norska linjen ..



Ja men du jag har just varit på en Lajsanlik promenad..hela jag var som du beskriver Wassbergtäckt..jag hade dock en näsduk att snyta mig i :) himmel så kallt det är..det blir långkalsongen på inatt när raketerna ska dra iväg..



Ja granen står så grön o grann i stugan så nån dag till blir den nog kvar här med..



Jag känner mig på ett strålande festhumör idag Lajsan..lite smått galen är jag :)ha ha..



Gott Nytt nu och kram på dig din härliga rent av underbart goa människa..

5 Mrs Lee här......:

skriven

Härligt nu kan jag personligen...ja vi kan ju låtsas...önska dig ett Gott nytt!!

Ja himmel såg ut som en gammal tant då jag kom in igår...helt vit...men vilken solig vacker dag...men börjar tröttna på kylan nu!

Köpte sommar tunikan igår...så läcker...passar perfekt till mina limetofflor!!

Sex in the city på tv....aldrig sett...bara hört talas om! Min man hyrde filmen...men vad vi skrattade..vilket skräp...va sa vi är det det här som varit så hypat!!!Strange! Inget för oss!

Ja Lajsan som du läst så kommer mitt nästa bloggår att te sig annorlunda...mindre tid vid datorn...mer tid till annat...typ motion...så att jag får en skön balans!! Du FB...kul...!

Bästa året till dig kompis!!!

Kommentera här: