Marmeladmorsan sjunger upp sig

Dra på trissor - i morgon är det höststart på kören! Har trimmat pipan lite extra inför premiären. Började i lördags, då oväntat bra trubadur med värsta bästa reportoaren fick mitt bord med glada kvinns att sjunga för fulla halsar!
Tänk så otroligt bra det är för klangen med räkor och vin!!! Har ni märkt det???

Idag har jag varit på sjukhuset igen för massor av nya provtagningar och får inte svar på dessa på ett par veckor....men iallafall...på vägen hem nu i eftermiddag så var det grått och regnigt och jag blev såååååå trött, att jag svängde in på en P-ficka och tog en powernap på 10 minuter, detta fantastiska påfund.........jag är som Skalman...stänger av bilen, lutar mig tillbaka...blundar...snark...försvinner in i drömmarnas värld....ZZZzzzzzz...och så - BOJNK - öppnar gluggarna och känner mig pigg! Startar bilen och drar iväg och sätter på radion, precis lagom till dessa sjönsjungande Donnor och skruvar upp volymen i botten, känner hur basen fladdrar i byxbenet och tar i så jag tangerar donnornas långa toner i värsta crecendot!! Jag är redo för höststart med kören - helt klart!!

Nåt' som inte var lika roligt, det var vägen ner till sjukan. Jag har inte flyt med bilar just nu......jag hade överlistat krångelbilen, varit förutseende och noggrant kollat upp dagens väderprognos. Inte invaggades jag i falska förhoppningar om sol, trots att förmiddagen glänste i solstrålar från blå himmel....för precis som utlovats kom grådasket till lunch och efter  knappt halva resan kom regnet - Ha ha tänkte jag och sätte förnöjsamt på vindrutetorkarna på makens "jobbarbil".....men så ringde telefonen...ett jobbsamtal....och så hände det som jag tjatar på min man ideligen att han måste passa sig för.......jag missade skylten för.....vad tror ni.....KAMERA!!!! och lagom till jag avslutar samtalet - tack å hej - lägger ner telefonen mellan sätena, tittar upp..sen händer allt på en tiondelssekund...ser kameran...säger FAAAN...tittar på hastighetsmätaren 90+....FLASH...bländad!!!!!  Undrar hur jag ser ut på det fotot??? Skit! Ett foto som kommer kosta tusenlappar...Skit igen!!!!

Ja ja....bara att bryta i hop och komma igen....köpte mig en tidning i kaffeterian på Sjukan och trodde dom gjort ett repotage om mig...Lady Marmelade....men det visade sig att jag varit förutseende och är väldigt inne utan att veta om det tydligen...ha ha ha....där går att läsa att Caffe Latte är såååååååå 2008 nu är det Thébjudningar som gäller....Jamän alltså, om ni frågar oss på Foxhill så är vi såååååååå 2009!!!

Nu ska jag fluffa till mig i Soffhörnan, tända alla mysljus och fortsätta att läsa hur fantastisk hösten är....som donnorna sjunger....It's raining...It's poring...No sunshine....Men så drar dom på och då blir det drag!!! Testa...volymen i botten och sjung med...kanske ni känner fladdret i byxbenet...då är ni sååååååå Lajsan en måndag kväll på



1 Anna ..dansar in:

skriven

Men du..nu tror jag väl att det borde vara lite tokvarning när du är ute i bilen..hur är det möjligt att du råkar ut för än det ena och än det tredje heeeela tiden..jag har aldrig sett ljuset i tunneln..oj..nu tog jag väl i..men jag har hört om det..flashen som gör att man syns tokväl..grannen fick bilden hem på posten..ja men det här kan jag inte neka till var hans kommentar..



Aha..Lady Marmeladreportage först nu..det som du redan levererat..ja ni är ju så toppmoderna på Foxen..Foxhilltrenden är väl den alla magasin lever efter kan jag tro..



Hmmm jag rynkar pannan lite för dina prover..men du..du mår väl bra eller?



2 Här e jag......:

skriven

Jag är 2008...kaffemaskinen går för jämnan här...så ute. Ibland glimmar jag till....2009...

Lajsan vad är det för en massa provtagningar du gör?

Powernap i bilen..vad bra.Kan inte somna så...men i sängen går powernappar jag gärna...

Tröck ner för att lyssna på låten..tänkte vad härligt att sitta och sjunga till den gamla godingen....då hade jag inte läst vidare...det var ju precis vad du gjorde. Härligt att sjunga i bilen spec. till sådan här discodänga....

Hoppas du ligger där i soffan nu och diggar vilt..

Kramis Anne-Lee

3 Ninni:

skriven

Oj vilken dag du haft....skönsång i bilen och plåtad på det ...oops!

Är det provtagningar efter du var sjuk fortfarande??

Yes vi ska lyxa oss i 3,5 vecka i Thailand..vem vet jag kanske längtar hem hela tiden..haha



Kramen

4 Tjingeling.......:

skriven

Tummarna hålls röda......

Kramis och natti zzzzzzz

5 Mitt uppkopplade jag:

skriven

Inget flyt när det gäller bilarna ser jag...alltså nu har ju även jag koll på vad du gör eftersom jag också är såååå 2009, men inte i marmeladen utan...jag är med...!Med en antenn modell större kommer även "mitt uppkopplade jag" in i bloggvärldar och marmelader.Ha en trevlig körkväll! Och du... jag är helt övertygad om att du matchade donnorna där du statt i bilen och sjöng...jag ser bilden och hör sången alldelse tydligt.

6 Mitt uppkopplade jag:

skriven

Inget flyt när det gäller bilarna ser jag...alltså nu har ju även jag koll på vad du gör eftersom jag också är såååå 2009, men inte i marmeladen utan...jag är med...!Med en antenn modell större kommer även "mitt uppkopplade jag" in i bloggvärldar och marmelader.Ha en trevlig körkväll! Och du... jag är helt övertygad om att du matchade donnorna där du statt i bilen och sjöng...jag ser bilden och hör sången alldelse tydligt.

7 Lajsan:

skriven

Men åååååååå såååååååååå roligt att du är med!!!!!!! Kan säga att kusinerna frågar efter dig dagligen på Facebook...bara att checka in där också...så är du verkligen såååå 2009 Välkommen in i den uppkopplade världen ha ha ha!!! Underbart namn! Kusin S tyckte också att det var så bra, hon kunde se bilden av P stående på balkongen med antennen...underbart! Nu går vi väl och lägger oss???

8 Lissen!:

skriven

Visst blir man galet glad när skön musik svävar ut i etern. Jag känner fladdret i byxkanten.

Förstår att du är laddad för kören.



Men attans fartkameror, vilket påfund!!!!!!!

det är bara att komma igen!

Ha det så gott!

9 britten:

skriven

mm så är maken också han kan stanna bilen och povernappa när och hur som helst ..dock icke jag....

jag skulle vilja komma i gång med körsjungande också ..måste börja titta efter det ...kul och välgörand eatt sjunga-....kram till dig du lilla iinsperationsspruta

10 Anna dansar in..:

skriven

Åh men du din kör börjar ju ja...så galet kul..sjung för mig med..för full hals..ja himmel kan det vara så att du haft svininfluensan redan ...hu så hemskt..

11 Anna dansar in..:

skriven

Lajsan jag måste få veta vilken repertoar ni ska ha den här säsongen..så jag kan tralla med lite här..

12 Soffie:

skriven

å va roligt med kören

har du varit med länge?

må så gott

13 Carina:

skriven

Jäkla.. kameror, svärfar råkade ut för det nyligen.

Bilden var inte heller så värst..tungan hängde utanför där ;)

Marmeladmamma körar igen....gissar att där får du kicken du behöver.

Kram

14 marie:

skriven

Så skoj med att sjunga i kör, men skulle jag sjunga i nån kör så skulle det vara i en sån där ´"den som inte kan sjunga kör"....

Hoppas du blev snygg på fotot...dyrt lär det väl ha blivit iallafall.suck,,



Ha en bra dag, kram

15 Ulla:

skriven

Jag har hört att de bilder som kameran utefter vägarna tar bättre bilder än de man får som passfoto

16 Anna dansar in..:

skriven

Aha..så pass sen idag...har du jobbat..hur var det på kören igår Lajsan? Vad ska ni sjunga ...



Du..när du kommenterar hos mig är din länkadress lite galen..det fattas ett g i nyamla :D



17 Svänger in lite sent me..........:

skriven

Ja men visst e de fina...höll på kola vippen då de sa 5:- st......Så nu ska jag få tag i två skivor...en till bakgrund...den andra till scenen. Rött sammet,guldtofsar och dessa två maskerna som brukar finnas....sedan skall jag bjuda på teater här för en hängiven publik.....

Vilken upplevelse...

Ha en fin torsdag Lajsan

18 Margaretha:

skriven

Fyttirackarns för fartkameror !!!!

Mannen och jag blev fotograferade i Oslofjordstunneln i Norge.... Vi hade fått upp så fin fart på "nervägen" men det kostade 4500 kronor....grrrrr.... Du kan ju trösta dig med att det är billigare att köra fort i Svedala.... men det är tråkiga pengar....det är ju betydligt roligare att lägga dom på räkor och vin och på så sätt få landets ljuvligaste röst...hihihi.

Kram på dig

Margaretha

19 Anna ..dansar in:

skriven

Herrrrregud så gott Lajsan feskesoppa på torsdan'..med vitt till..ja du vet hur man ska njuta du..mmmm blomsterhuset..det låter intressant jag är lite förtjust i sådana hus jag..säkert har du köpt najsa blomster..nasja..märker du att jag påverkas..du har ett tokhärligt språk som jag bara tar efter..:D jag gillar det..ha ha..



Jo men du himmel vad jag har städat..typ heeeela sommaren är bortstädad..många människor i huset sommartid..nu när lugnet infunnit sig kan man få den ordning o reda som jag ju är så pass glad i..



Men du idag regnar det så galet här att det forsar på gatorna..hoppas det inte tar vägen förbi Foxen nu..för ni har ju haft nog av den varan kan man ju verkligen påstå..



Mmm imorgon är det freeeedag och det är typ..hur gott som helst..



Ha det gott så syns vi..så säkert så..

20 hemtrevnadmarie:

skriven

Uschianemejen...har du regnat bôrt eller hôller di er på hillen??

Det går vågor på vägarna just nu kan jag meddela, efter en tur till mormor på kalas...

Och jodå...jag är tant på riktigt numera, fast det försöker jag inte låtsas om...så tala inte om ett för nôn!!

Och bokhyllorna står uppe på hallen....eller kontoooret, haha!

Hoppas proverna visar bara fint!

Ha det!

21 hemtrevnadmarie:

skriven

Förlåt jag glömde bort rullgardinsfrågan...det är klart jag har tid med din beställning om du vill...jag har två på gång just nu...men ska beställa två till snarast, så om du vill hinna med i nästa beställning så hör av dig till min gube, han är bättre på detta med måttbeställningen vet du.

kram

22 stina ~maräng~:

skriven

Men du, brukar inte "ögonblicksbilder" kunna bli riktigt bra?! flinar

Fy, vilket elände! De där kamerorna brukar ju vara så jäkla listigt placerade också, man hinner oftast glömma bort att man åkte förbi den där lilla lilla varningsskylten...

Hoppas att proverna visar bra värden denna gången!

kram!

23 marie:

skriven

Tack för dinkomentar!

Vi har varit tillbaks till thailand efter tsunamin och åker i februari igen.

Thailand har en speciell plats i mitt hjärta, det köänns som att komma hem!

Saknar allt där borta, mi a vänner, maten, värmen, solen..ja allt!

Kommer ihåg känslan när vi åkte hem efter tsunamin, jag hade bestämt att aldrig, aldrig återvända. Det gjorde så ont i hjärtat att veta att jag aldrig skulle återvända.

MEN...vi har återvänt...och det känns underbart att komma tillbaks, blandat med en del jobbiga tankar.

Vart åker ni nånstans ??? Hur länge?'

ha en skön helg

Kram

Kommentera här: