On Tour...

Morahelgen var verkligen superlyckad. Våra lag gjorde mycket bra insatser och snuddade vid finalplatser. Det var spänning på högsta nivå, många föräldrar med och hejade - en härlig gemenskap och vädret var ju det bästa möjliga...nåväl, mången timme tillbringades förvisso i diverse inomhushallar....Vi turnerade mest i Mora, men även Rättvik och Orsa...Det är ett jättearr och en jätteeloge till arrangörerna, som får hela denna organisation att fungera..Men dom har ju Vasaloppsvana...imponerande iallafall! Tänk så många ideella krafter som går åt!!

Fredag gav vi oss i väg upp genom Värmland och vidare till Dalarna....Skippade kaffekorgen, för att stanna på ett Fik som vi hittade när vi åkte hem från Sälen här förleden. Här kan man köpa mumsig ost, salami, senap och andra delikatesser från Holland. Mycket goda mackor, kan verkligen rekommenderas!

Sedan gick dom sista 10 milen lätt som en plätt. Incheckning på Mora Hotel med utsikt över Siljan....Matcherna var igång på direkten...inga sovmornar heller...Matcherna startade vid 9 tiden båda dagarna. Men lite shoping hann vi med och mat och dryck. Här kommer lite bilder från fredag....resten är mest Innebandybilder och dom spar jag till föreningen...Nix, nu
får det bli bädden - I morgon är jag pigg som en lärka...det känner jag....

















1 Anna dansar in:

skriven

Himmel här får man sig en tripp genom dalarna på morgonkvisten..så härligt att få följa med...mmm mums för det där fiket du..sådant man gillar..härliga vyer med ett lgatt gäng i bilen kan jag tro..mmmm så kul så kul..dalahästar och öl..jo men då är det gott att leva..så gott att det gick bra i hallarna med..jepp nu är det snart lååånghelg igen hur underbart som helst du..kram på dig..från Anna

2 britten:

skriven

Men en sån härlig utflyjt och tillika bilder..nu blev jag riktigt kaffesugen.....kram

3 Mia:

skriven

Lajsan on tour! Visst är det vackert när man närmar sig Norrland????? ;-))

4 Vera in Toscana:

skriven

Oh, tack för dom bilderna! Nu börjar jag längta :) Jag kommer inte från Mora men min far bor i Rättvik.



Kram på dig

5 soffie:

skriven

å du vilken trevlig tur ni tog er,

Om du åkt till Karlstad kunde du hälsat på mej:O)

må gott

6 Helena:

skriven

Ja där har man varit en gång. -95 tror jag att det var..

Vackra bilder. Ha en trevlig Valborg.

7 Mostra:

skriven

Det där caféet vill jag pricka in på kartan tills nästa gång det bär iväg söderöver!

Härligt att "höra" sprudlande tongångar igen. Dig kväser man inte i första taget!



Kram/Mostra

8 Mostra:

skriven

Det där caféet vill jag pricka in på kartan tills nästa gång det bär iväg söderöver!

Härligt att "höra" sprudlande tongångar igen. Dig kväser man inte i första taget!



Kram/Mostra

9 Hasselbacken:

skriven

Trevligt med Mora och innebandy! I år bor vi på hotellet i Moraparken o det första matcherna spelas i is- o tennishall, så bilen kan få vila ett tag!

Vi drar imorgon!! Men såg ju att jag inte hade behövt packa lunchkorgen...eller vi kanske är sugna igen då, men annars det blir ju hemfärd oxå...var finner vi fiket, som verkar hur mysigt som helst?

Härliga bilder du visar o vädret över Valborg ser ju lovande ut. Lovar att jag kommer nog att se något mer än bara insidan av hallar under helgen...

Ha det gott! //Anna

10 Anna dansar in:

skriven

Valborg på Foxhill..härligt kan jag tro..du..nu kör vi..rakt in i en ljuvlig helg..kram på dig du min sköna härliga....

11 Ninni:

skriven

Härligt med en liten tripp...Mmm va mackan såg god ut!



Ja nu är "lilla" jag hemma också...känns skönt även om vi haft det bra...kram kram

Kommentera här: