Från Skurkärring till Glitterpinne!!!

Här kommer nu en bildkavalkad från min bättre del av dagen..........Jag kan meddela, att ett helt fotbollslag med änglar har hemsökt vårt hus och DOM GLÖMDE TA MED SIG TOFFLORNA - HELA GÄNGET!!! (Härlig tolkning av dammråttor moster!!! för er som just nu ser ut som fiol lådor i fejan, läs kommentar på föregående inlägg.....)

Men ca 17.00 hade alla tofflor levererats och huset började åter ta form. Då var jag genomsvett och inte särdeles lördagsfin - tog mig en redig skogspromenad och "blåste ur" huvudet.....

Familjen återförenades vid 18 tiden och kvällens första ljus började tändas....


Lilla Spaavdelningen har öppnat......här finns guldstunder att hämta....



Här hittar man många möjliga och omöjliga ting, på min lilla Bazar.....




Efter en stund på Spa,börjar även skurkärringen byta skepnad till en Glitterpinne! Ok, förrätten kan serveras! En bruchetta med räkor, avocado, citron och flagad parmesan till detta serveras en väl kyld sparkling wine - tack för rekommendationen K - den var suverän!!



Efter att ha seglat rakt in i Lördagsmyset på en räkmacka......var det då dags för dagens varmrätt. Helstekt älgfilé med klyftpotatis. Smörstekta kantareller och Björnbärschutney (tack mamma, den var sååå goood) Såsen gjord på grädde, mesost från  norska Geilo, Calvados V.S.O.P, timjan, mortlad rosépeppar och en skvätt balsamvinäger från  Italienska Modena.....den som spar han har!!  Hittade ett vin på Systemet igår, som jag bara inte kunde motstå till detta. Ska erkänna att jag var aningen tveksam, men wow så gott till denna "vilda" meny! Rekommendras varmt!! Det är ju strax före älgjakten nu......



Mätta å goa, flyttade vi över till soffhörnet och kollade på Orup och Lena och till det kvällens lilla söta.....



och så en espresso till det......så nu är vi mätta och nöjda i lördagskvällen......Ha, ha, det blev ju något av ett Hema hos repotage detta.....Tja, varför inte - rubrik: Välkommen till mitt "nygamla" hem!

Thats it folks, i morgon är det sköna söndag........

1 Lissen:

skriven

Du din spa avdelning ser verkligen ut att vara värt ett besök.... jag tror jag tar mej ett dopp nu när ljusen är tända... mmm jag tror jag hör hur en massa skön musik också... ja det är nog ABBA jag hör! Du kan väl sitta på pallen och berätta vad du gjort under veckan, detaljerna du vet!!!!

Inte en enda liten råtta dansar förbi heller, hihi..... bortsopade!!!

Medan jag ligger här kan du inte severa det där goda vinet och vad var det... den där goda blandningen som du tog med till en fest.

Men en sak jag inte tänker tänka på ... är julen!

Trevlig helg.... kul att ses

2 Mia:

skriven

Anneli! Inte ett guldkorn hittade jag, men en hel guldfyndighet! Kan man känna sig annat än välkommen till ditt "Sköna hem"? Det var gott att få ett så varmt mottagande på söndagmorronen L (Även om SPA:t har stängt...)

3 Anna:

skriven

Men du...det var väl det jag visste...så underbart det blev till slut..härligt härligt...goda maten där...m mmm jag bara älskar alltihop...segla in på räkmackan oj oj oj..det började så pass bra där..glittrande ljus o välstädat...tofflorna borta..m mmm så blir det när virvelvinden dansat fram...jag ska genast maila Drömhem& Trädgård...så kommer dom o gör ett "hemmahos" :D..älgfilé...har du jagat rätt på den på Ica då...eller har ni jaktmark o tjuvjagat redan? Så gott att det löste sig o blev så glittrande gott..m mmm jag såg oxå på Lena.. hon är ju så go den tjejen...

4 Mostra:

skriven

Duktig flicka! Herreminje det var annat lördagsgodis än vad jag avnjutit. ICAs smågodis i alla varianter. Måste ju hjälpa barnbarnen att undvika magplågor och tandtroll. Fick mardrömmar i stället. Jag själv alltså! Tacka vet jag räkmacka med tillbehör. Ödets lotter faller olika. Fast det är klart - man kan ju styra fallet litegrand.



Kram/Mostra



5 Lissen:

skriven

Mmm nu blev jag frestad igen... tandvattnet börjar rinna.... men vet du nu ska gollumtakterna sättas in... du förstår va??? Vart jag ska alltså.. en liten tur med macka o kaffe.... lite trattisar ska med hem sedan!!!!

Ha en skön dag

Ps Ibland sker det omöjliga... som med ringen! Visst är det underbart! Ds

6 Anna:

skriven

I love låååångkok... slowfood är bästa maten....mat ska få ta tid...det är min övertygelse...himmelskt anneli himmelskt blir det säkert..kramilikram.. tänker på dig..när du går där bland middagar o dofter i ditt orientaliska hem...lite Medina hemma alltså...nice nice..

7 Mia:

skriven

Visst blir det en bra dag, vi är på god väg! L

8 Helena:

skriven

Ja, det där såg inte illa ut. Det slog min plankstek som jag gjorde igår. Fast jag tyckte den var god, så hade jag gärna varit gäst hos dig, med spa och hela medivitten.

Kram.

9 soffie:

skriven

mmm så mysigt ni hade det..

hoppas solen skiner på dej idag....

10 Margaretha:

skriven

Ooohhh jag skulle gett vad som helst för att få smaka på den såsen....det låter ju bara så fruktansvärt gott.....

Kanske vågar jag mig på att kopiera den någon gång....

Kram

Margaretha

11 Helena:

skriven

Oj, oj det var inte dåligt. Vilken kväll! God mat och trevligheter! Maten lät ju bara så god. Hoppas att avslutningen på helgen blev lika bra.

12 synne:

skriven

Blev så sugen nu, på din goda mat.

Ska jaga vinet nästa gång vi är på jakt på systembolaget. Har ett som ligger där och väntar på oss nu. Grythyttans björkvin.

Hoppas det är gott.

Kramen Synne.

13 Anna:

skriven

Bbara lilla jag som tassar runt här hos dig igen..jag är här mer än du tror...så det så..

14 Malin:

skriven

Oj, vilka mysiga och smaskiga bilder! Ha en bra kväll!

15 K:

skriven

Mmmm.... vilka goa grejer, känner att så vill vi ha det varje dag ! Köpte själv både bubblet och rödtjutet i fredags, väntar att älgfilén ska hoppa upp ur frysen så jag kan korka upp vinet !

Kommentera här: