SOS - Nödbloggare i syberspace!

Helooooooooo!!

Tack för alla härliga meddelande på bloggsvararen!!! Fantastiskt, att ni är inne och kollar till hur det går här i "sjukstugan"...Ja, vår dator blev inlagd...har inte fått diagnostiken än!! Läskigt att vänta på besked....Nu har maken rafsat fram en lånedator från kontoret med mycket liten prestanda....så det tar evigheters evigheter att blogga runt, så det får bli ett livstecken från Nygamlan i allafall.

Kan meddela att foten ingen en 10-poängare .........än....! Lite bakslag....ev. infektion på g.....får domen i morgon kl. 08.00...det svider som ett brännsår just nu...verkar inte helt hälsosamt - eller? Hoppas naturligtvis på, att foten sitter kvar över natten och tar mig till distriktsköterskan för vidare utredning. Återbesök hos mannen i den vita rocken på tisdag......känner mig som en sån' där som är med i extreme make over, efter DEN skönhetsoperationen - dvs. svullen och mörbultad och svårt att inse att det så småningom kommer att se "normalt" ut......hmmmm....man hoppas ju.....på tv lyckas dom ju alltid......

Händelserik vecka på jobbet i alla hänseenden. Kan sammanfatta, att det känns mycket bra med fredag i sikte....och i morgon kära vänner - ÄR DET ALLSÅNGSKVÄLL OCH KLANG OCH JUBELFÖRESTÄLLNING med min kör!! Här finns ingen blygsamhet, jag tycker vi är superbra! Alla stämmor sitter inte 100% det ska erkännas, men med vår fantastiska ledare och alla positiva och glada körmedlemmar kommer det att bli bra - känner mig helt trygg i det och SÅÅÅÅÅ taggad! Hoppas naturligtvis på stor publik, hörde att det var ca 150 förköp igår! Vi har värsta programmet, ja jag måste bara visa:

Längtans samba
Wlk right in/When you're smiling/Happy Days
Si go afton/Hej vad det susar/Musik ska byggas utav glädje
Pass et medio
Song o Joy
Körtrall
My Heart will go on
Anthem
Nkembo/Malisoe
PAUS och fika + mingel
Quodlibet
Valspotpurri
Imagine
Those were the Days
Rock around the clock
ABBA-Medley
Hallelujah
Time for Farewell

6 av dessa är det allsång med publiken - jamän ni förstår väl??? Det blir ju värsta Allsång på Skansen  goes Kjell Lönnå!!!

He, he...som sagt ingen blygsamhet här inte. Så alla ni som läser detta och har möjlighet att ta er till Kanalgården  i morgon kväll - missa inte chansen :) Välkomna!!

Inte en bild jag har att erbjuda denna kväll....inget funkar....men jag hoppas texten sitter kvar.....Önskar er alla en Trevlig helg och en glittrande Fredag!

1 Synne:

skriven

Jodå texten sitter kvar. Ialla fall så länge jag läste.

Din fot vill inte riktigt dela din glädje över arbetsveckan ser det ut som. Den har ett eget liv. Har bestemt sig för en längre vilopaus hehe.

Vore jag närmare dig skulle jag komma på sången. Älskar sång. Funderar på att finna en kör och börja sjunga igen.

Nu hoppas jag du får en fin fredag trots allt. Men onda foten och allt.

Stor kramen från mig.

Synne.

2 Mostra:

skriven

Vore det inte för alla fartkameror skulle jag störta iväg på direkten. Har precis varit och lagt på NYA vinterdäck så snö och is vore inget hinder. Men klockan!!!!!! Synd.

Mitt äventyr i Estland slutade i moll. Under båtfärden hem hoppade en ung kille överbord. Tre timmars sökande i totalt mörker och hårt väder var reultatlöst vad jag kan förstå. Hugaligen.



Men lycka till i kväll och med foten.

Kramar/Mostra

3 Anna:

skriven

Himmel hela solen skiner ju idag...sååå glad jag blir..men du lilla fossingen...synd..nu är det synd om dig...men du det är lite synd om mig med...har fått ett rosigt skärp i present av herr Virus..inte kul alls kan jag meddela.Kören...du jag funderar på att sätta mig i bilen...se upp kanske sitter Anna i publiken...vad säger du då :)Fast det är nog lite långt när jag tänker efter...så jag får bara tänka mig...du med den repertoaren..så blir det succé...ha det gott...see you..himmel vad jag har saknat dig.Kram från Anna

4 Anna:

skriven

Hej Lilla Mostra...

Men du vad tråkigt...har tyvärr hört att det är ganska vanligt på dessa båtar...kram kram från Anna

5 Marie K:

skriven

Fy då, låter inte bra med foten.....

Låter som ni har en kul kväll...i kväll....du är väl kanske hemma nu...?

Klart ni inte behöver köra med blygsamhet, är övertygad om att ni sjunger fantastiskt!!

Hänget är väl klart tror jag, men vet ju inte riktigt om du vill ha det så....?

Här blir det rullgardinsmålning hela helgen....

Guben får sköta markservicen...kan ju bli inressant...hm?!

Ha det!

6 Anna:

skriven

Hallå lilla Lärkan...hur gick det.. hur blev det.. lyfte taket..m mmm kan tro det..säkert en given succé...synd att du har en så slow dator...jag vill ju veta ju...ok...jag får tåla mig.. :)

7 Ninni:

skriven

Hoppas både datorn och foten får en bra diagnos!



Har du kunnat jobba med svullen fot...och sjunga dessutom!

Är övertygad om att du/ni är görbra..kram

8 Margaretha:

skriven

Sitter foten kvar ???

Skönt !!!

Hoppas att mannen i den vita rocken har ett äss i rockärmen så du blir frisk på stubinen.....

Och du .....jag hade velat sitta i publiken och lyssna...och kanske sjunga med litegrand...

Kram

Margaretha

9 Mia:

skriven

Jösses, vilket program! Synd att man inte kunde vara med och höra... L

Lycka till med foten nu!

10 Anna:

skriven

Nä....solen gick i moln igen..

11 Helena:

skriven

Blir säkert en kanonkväll. Efter min tid som körare så vet jag ju också att man ju ofta höjer sig ett snäpp när det verkligen gäller. Hoppas foten blir bättre snart.

12 Fia:

skriven

Hoppas det blev en toppenföreställning! Och så önskar jag både fot och dator ett snabbt tillfrisknande!

13 Anna:

skriven

Himmel vad jag saknar dig...galet mycket... suck..

14 Lissen:

skriven

det blev säkert en klang och jubelföreställning med kören. Men doktorn fixar fot eländet, lite snabbt...kanske han kan fixa datorer också???

Ha det så gott...krya på dej!!!!

15 Anna:

skriven

Suck....

16 Anna:

skriven

Pust... nä..ingen hemma än..

17 soffie:

skriven

hoppas foten är bättre å datorn med,

gonatt å hoppas du haft en bra vecka hittills!

18 Anna:

skriven

:/

19 Anna:

skriven

Nu tänker jag snacka med dig i alla fall..du här snöar det nu ikväll..och vi har tänt i braskaminen..det blir så varmt o gott då..vi har just käkat risgrynsgröt oxå...så det blev lite julstämning nästan..snön gröten och brasan..ja hela kitet..på nåt vis...du jag saknar dig så mycket och skulle bli så glad om jag bara fick ett litet ord från dig. Önskar dig allt gott..kram från Anna

20 Marie K:

skriven

Hur ä dä??

Ä foten som den ska??

Hôppas iallefall att du har det bra!

Ha det!

21 Mia:

skriven

Vill bara önska dig en trevlig helg! L

22 Anna:

skriven

Hallåååååååååååå... var är du....prövar med att ropa......

23 Margaretha:

skriven

Lilla rara du....var e du nånstans??????

Har du försvunnit?????

Neeeej det får vi väl inte tro.....

Ha en fin helg

Kram

Margaretha

24 lena:

skriven

Godmorgon!

Är hemma igen, och ska läsa lite bakåt hos dig och återkomma.Ha det fint, kram lena.

25 Mia:

skriven

Hmmm, det måste vara ett allvarligt fel nånstans, bara det inte är på dig??

Kommentera här: