Stjärnan i Österland....

.....tändes i fjärran....ja lite så hade jag tänkt till fredagskävllens "EfterjobbetAdventstidsmys"....Om man har tillräckligt många levande ljus med förhöjande mysfaktor, så behöver det inte vara så välstädat.....försökte jag övertyga mig själv om igår, när jag hade 1.5 timma på mig att få ordning middag till kvällens gäster.....

Det blev en härligt glittrande kväll och trevligt umgänge med många härliga skratt! Vi glöggade upp oss med tilltugg tillsammans med mina boys, ja ni vet Nat och Dean.....Stilton och Lady Marmelade....Päron och valnötter...mmmm....och så en Indisk Curry....slow food.....timmar i grytan med kryddiga juliga smaker....från Österland.....kardemumma, curry, äpple, vin, chutney.......och så avrundande vi med mer valnötter, den här gången i sällskap av glass och Amarettostänk....jag sov länge idag......och så ringer goda grannen när jag vaknade och bjuder in till 11-kaffe.....hi, hi, en snabbfrukost i botten och sedan i väg för lite mer Adventsmys med trevliga tjejer.....och så väntar en middag till ikväll hos fler goda vänner! Vilken härlig ingång i Juletid!  Bara att följa stjärnan........Önskar er en fortsatt trevlig helg!
1 Anna:

skriven

Ja men du det känns ju som själva Betlehem hos dig..orienten som i en liten ask...bara att följa stjärnan...lite himmelskt härligt liksom.Så nice med gäster och slow food...bästa maten. Jo du det var fullt ös på Ikea...men nu finns lite julklappar här iaf..känns gott.Glada hälsningar från GardenAnna..va vem är det..är det jag det . m mmm jo så är det allt :D

2 Ragnvi:

skriven

Låter alldeles underbart hos dig!

Kramen!

3 Margaretha:

skriven

Det är ju bara så härligt att umgås med trevliga människor nu såhär i vintermörkret....

Då orkar man nästan vad som helst ;)

Skönt att ha en ledstjärna som visar vägen....

Kramar

Margaretha

4 Lissen:

skriven

Låter som du har en sådan där underbar helg med en massa glitter, fnitter med goda vänner!

Boysen hänger fortfarande hed ser jag,L

Ha en härlig och mysig advent!

5 http://solgudinna.blogg.se:

skriven

Låter ju fint. Ha en trevlig kväll.

6 Lena:

skriven

Låter som du haft och har en fin start på advent :)

7 anne:

skriven

Jag övertygar alltid mig själv om att dammet inte syns i skenet av levande ljus. Det måste finnas andra värden i livet än att ha ett minutiöst städat hem. Detta betyder nu inte att jag inte skulle vilja ha det, men med den familjen jag har så är det en utopi.

Så jag tänder ljus.... :)



Jag hade gärna gått på ett glöggmys i dessa tider!

8 Anna:

skriven

Vinet är gott....gratängen doftar...ljusen brinner..himmelskt är det.

9 Mia:

skriven

Åh vilken underbar helg du har både bakom och framför dig! Må gott och ha det bra, det är livet det...Där ingår även färdigskivad skinka! ;-))

10 soffie:

skriven

å vad härligt det lät så trevligt du hade det.

ha en underbar kväll.

11 Marie K:

skriven

Låter som en fantastisk helg!!!

Här har det varit shopping i Karlstad idag...det blir man ju lätt mör utav....morgondagen får väl gå i utegöra...granen har inte kommit upp ännu...hoppas det slutar regna nån gång!!

Några vita flingor dalade faktiskt när vi for från Karlstad...men det varade inte länge...tyvärr!

Ha en go första advent!

Kommentera här: