I denna ljuva sommartid.....

Nu verkar det som värmen är på väg tillbaka igen! Lagom till skolavslutningen måntro. Här hos oss, sjunger vi in sommarlovet nästa onsdag kväll. Har blivit ombedd att ha hand om årets Sommartal i kyrkan- gulp....då ska vi se när det kan snos ihop några rader om det. Det är ju faktiskt flera dagar tills dess...

Nu har då helgen gått också. I stort sett varje timme var inplanerad från lördag morgon till söndag kväll. Maken var på Solvalla hela helgen och förlustade sig. Inte verkade det vara en säck pengar med hem på bussen, men säkert hade grabbarna en helhelg alla kategorier. Säkert hur kul som helst för den som gillar travsportens speciella atmosfär.......

I min sfär var det först Skolans Dag på lördag. En gammal anrik tradition på vår lilla skola. Barnen får "visa upp sig" både på scen och i klassrummet. Växtförsäljning, loppis, kaffe och tipspromenad. Härligt väder och trevlig gemenskap. Sedan drog jag iväg på 40-års fest i Karlstad. Mycket trevlig kväll, med mycket god mat och trevligt sällskap. Tävlingar och vinnarskallar bjöd på mången stora skrattsalvor - oj, oj, oj så mycket kul man kan ha med enkla medel...eller vad säger ni som var med! Härligt "utskrattad" åkte jag hem dom dryga 10 milen i försommarnatten och släkte ljusen vid 03.00.

Söndag och uppe med tuppen igen. Mors dag. Många var dom mödrar som skulle träffas på 11-kaffe hos svärmor. Köpt mig fri från arbete och åkte in till Ica för att hämta en smörgåstårta. Kusinerna fick ta hand om garnering på den sötare varianten av tårta och så träffades dom flesta i  familjen i gröngräset på en Morsdagspicnic.

Eftermiddagen gick i fotbollens tecken, då båda kidsen hade matcher...så bortåt 7 tiden på kvällen kom jag hem och toppade turbohelgen med lite plantering i trädgården. 4 rosor fick nya hem hos oss och vet ni - 2 vita rosor att utöka planteringen med, fick jag på Mors dag!

Till sist: Alla ni som talat om för mig att ni är inne i min bloggvärld men inte lämnar ett avtryck, snälla lämna en kommentar, det är trevligt att veta vem som är "up to date".....vill ni vara anonyma för övriga, sms:a ditt alias så vet jag vem som varit inne.

Nej, nu ska jag stupa mig i säng, kanske fundera lite på det där talet.....
1 Kajsa:

skriven

Visst har jag varit här, i denna ännu senare timma sitter jag och väntar på stora pojkar som skall hem.
Jag tror att ditt tal blir jättebra.
PS Simskola blir det i år igen.

2 synne:

skriven

Det där med att hålla tal är inte enkelt. Men de fixar du galant.
Förstår att du gillar rosor. Man skulle kanske köpa en buske och plantera i trädgårn.
Ha en fin tisdag.
Kram Synne :D

3 Mia:

skriven

Hålla tal...*ryser* Men du fixar det bra, tror jag :-)
Det är nåt speciellt med skolavslutningar...

4 Hasselbacken:

skriven

Mina rosor åker ner i jorden idag...
Sommartalet fixar du galant!! Du är ju en hejare att få till sånt!
Det är inte bara vardagarna som rusar iväg numera...även helgerna, men nu är det snart sommar lov o då har ialla fall jag målat upp en bild om lugnare tider!

5 Mostra:

skriven

Med ditt enorma ordförråd och gränslösa fantasi grejar du talet galant! Säkert i turbofart!
Så här i skolavslutningstider skulle jag vilja kunna klona mig, med barnbarn i alla väderstreck. Jag gråter lika glatt till "Den blomstertid" på alla avslutningar och när småklasserna klämmer i för full hals med med eller utan sångröst. Då känns det så skönt inombords. Kramar från mostra.

6 Anna:

skriven

Jag tror du är en lysande talare...
Lavendel finns det många sorter av..jag har den lite vedartade sorten som heter Lavendula Agustifolia...på torget här kan man få en Augustifolia för 40 kr...men det är väl olika. Lycka till med ditt projekt.

7 ejmis:

skriven

Hålla tal??!! Vad duktig du är!!!

8 Helena:

skriven

Spännade och kul att hålla tal. Dottern höll vårtal på sin skola på Valborg. Synd att jag inte hade möjlighet att lyssna på henne. Men hon provtalade hemma och det var jättebra. Lycka till!

9 christel:

skriven

Jajamen, det kommer att gå lysande. Bra på å snacka är vi ju allihopa, allihopa, allihopa.

10 Ann-Sofie:

skriven

Åh, vad kul att du har blivit tillfrågad att hålla tal! Det kommer du att klara galant. Du har ju berättartalang som få, kan trollbinda vem som helst! =)

Låter som om du har haft en fullspäckad men rolig helg! Hoppas att du hann vila lite också för att orka med veckans slit. Ha det så bra!

Kommentera här: