Liggapåsängenraktutmedögonmaskdag!!

 Det är onsdag!! Min egodag!! Man får faktiskt verkligen ge sig f-n på att det ska bli det, annars försvinner den lätt i nåt' antiego....Nåväl, det gäller att förvalta dom goda vanorna vi etablerade på resan. I Thailand var det lätt att skämma bort sig. Många kvällar gick vi till vårt favvoställe, där vi blev ompysslade för oförskämt lite pengar. Thaimassage, oljemassage, Aloveramassage, ansiktsbehandlingar, fotvård, manikyr, pedikyr.....Mina fötter har inte varit så mjuka sen småskolan :0) Så nu är tanken att behålla den standaren tills flipfloppen åker fram igen! Har inhandlat diverse produkter och ny fotfil, köpt med mig alovera hem från Thailand, ansiktsmask m.m. Så någon onsdag hade jag tänkt mig ett scenario enligt ovan. För ett år sedan fick jag mitt efterlängtade badkar med lejontassar, badrummet är i svart - vitt och guld och såklart pyntat med lite orientaliska prylar av alla de slag - där är det ju naturligtvis tänkt att jag ska ligga och njuta med rummet fullt av levande ljus, doftoljor och ljuv musik - ofta - say no more.......men nu finns där ju iallafall en go och glad Buddah där och förgyller rummet!
 
Den onsdagen var det dock inte idag. Jobbet drog längsta strået även denna dag.....kom hem 17.30 och kastade mig i bästa MatTina stuket, rakt i förklädet - fram med kycklingfilé och grillpanna. Receptet för dagen: Grillade kycklingfilér med rostade cashewnötter och zuccini med chili och till detta en Blomkålspuré - Kanongott, vardagsfest helt enkelt. Hann precis med en "10-minutare" som jag kallar mina powernaps och sedan var det dags att åka till lokalen där min dotter och hennes kompis ska ha 10/11 års kalas till helgen för att städa och rusta inför discokvällen. Så hittills har det väl inte varit så ego-aktigt....men kvällen är ju inte slut än! Tidningen från i går kväll, trycktes igår ganska snart ner i madrassen av min näsa och tillhörande huvud, så jag tror jag ska göra ett nytt försök idag!

Dagens Guldkorn:

Ja, ja, jag måste erkänna, det var en fantastisk morgon i solen som lyste på glittrande nysnö. Frukostmys med mig själv och kaffekoppen i arla morgonstund, sittandes vid köksfönstret och tittade ut över nejden - vackert..

Dagens reflektion:

Idag vill jag ge mina kollegor en STOR eloge för all suport och omtanke när min dotter var sjuk förra veckan och jag var borta en vecka till från jobbet. Tusen tack - det värmer!

Det är viktigt att ge varandra uppskattning i vardagen.

Nu går jag och egoistar mig, det är ju faktiskt  onsdag!
1 Mostra:

skriven

Den där ögonmasken riskerar knappast att bli särskilt nött. Men håll ut. Någon gång lyckas du säkert fånga en HEL sådan där liggapåsängen..osv...ögonmaskdag!

2 Christel:

skriven

Hoppas det blev något av din egodag, de har ju en viss förmåga att försvinna in i dimman :D

3 Marie K:

skriven

Hejsan hoppsan!! Ja det blev väl inte mycket till egodag för dig!!??
Hörde att töserna skulle ha kalas.... inga tips på presenter så här i en hast??
Här har stora E varit förkyld och febrig... gammal tradition vid lovtider...är dock feberfri nu, däremot har lilla E fått feber nu, så här sitter vi i vintersolen inomhus....hoppas ni är krya nu allihopa!
Vi höres

Kommentera här: