Den blev verkligen av!!!

image54

Min Spakväll!!!! Jag är verkligen stolt över mig själv - att jag tog tillvara min "överblivna" kväll till att utnyttja min SPA-hörna. Tänk så mycket jag hade tänkt att bada i väldoftande bubblor när jag skissade på vårt lilla badrum. Man kan väl lugnt säga, att det inte har varit så många bad - men nu ska det bli ändring!!

Här lämnades absolut ingenting åt slumpen. Jag tömde upp ett mycket varmt bad, valde med omsorg vilken doft jag skulle ta....för jag har lite att välja på....ambitionerna har varit höga, så jag har en mängd bubblor att välja bland :) tände alla ljusen . Hoppade in i duschen, tvättade håret och så i med hårinpackning. På med en plasthätta och så en handduksturban. Sedan kom turen till facet som fick en "djuprengörande" *fniss* behandling, all included, scrubb, ansiktsvatten och så på med en ansiktsmask med gurka. Kände mig grymt redo för att ta mig an bubblorna.

Där satt jag sedan och läste tidning i 45 minuter. Min snälle man, som var helt uppe i hockeyslutspel (hur orkar han i timtal.....) ändå serverade mig en espresso, liten chokladkaka och lite cointreau - pluspoints ;)

Kuren fortsatte sedan med fotfil och bodyscrub. Efter den behandlingen känns det som jag ömsade minst tre hudlager!! Lacken blev nog lite mattare.....I allafall, en rejäl omgång med hudlotion och fotcreme och sedan hoppade jag i mina SPA-tofflor som jag fick med mig (hoppsan) från det 5-stjärniga hotellet som blev Bonus på semesterresans sista natt, då flygbolaget var 20 timmar försenade...inte fel med en gratisnatt där inte...mer om det en annan dag.

Ett glas vin och så satt jag som klistrad vid TV-n och kollade in Körslaget. Visst såg man sångarglädjen! Jag längtar till onsdag - då är det körkväll för mig igen!! Fattar ni hur kul det är, vilken energikick!!

....och slutligen, min SPA-kväll blev verkligen av - Halleljuamoment

Go'kväll i stugorna i natt blir det Sommartider - hej, hej!! Fram med grillen och trädgårdsmöbler!!
1 Annso:

skriven

Jeeeej! Vad härligt det ser ut!

2 Anonym:

skriven

hallå på linjen - kul att du är med!! Visst är det otroligt att jag äntligen fick till det!! Allt väl med dig? Saknar din blogg, men tack för att du tittar förbi :)

3 stina ~maräng~:

skriven

Vilken härlig stund i SPA-hörnan!
Såg också på Körslaget och längtar tills onsdag, men jag låter ungefär som Kråkan (Mamma Mu's kompis) så jag hoppas på snabb bättring... Hörde att varm punch skulle vara bra för att klara strupen *ler*
Kram! Stina

4 soffie:

skriven

Underbart det ser ut.Själv har jag världens minsta badrun så där finns bara dusch.jag brukar bada hos mamma när jag är där.men å vad fint du har det.
Hoppas du får en GODNATT!!!

5 Marie K:

skriven

Tjenixen!! Får se nu om det funkar att lämna kommentar!?.... Det där med att fixa till hemma tror jag nog att du fixar till alldeles jättebra själv!!!
Förresten skulle du inte stå ut med att ha en sôrrehöna som mig hos dig en vecka!!!haha!
Förstår att K-A ligger på pluspoäng!!!
Tar han emot några kursdeltagare i nån form av
HURMANGÖRSINKVINNAGLADKURS ???
Har isånafall
en anmälan på stående fot (inga namn nämnda....)
Gôtt att du
äntligen fick till den dära spakvällen, och nu är det ju snart onsdag igen....
Jag tycker det verkar kul med den där kören!
Ha det gôtt!!

6 Marie K:

skriven

Bara sôrrehönan igen! Glömde ju säga att badrummet är så himla fint!!!! Det skrev jag ju visserligen i de 2 tidigare kommentarerna(som inte gick att skicka), men det hjälpte ju föga nu.....
Gillar verkligen guldet mot det svarta, jag är ju också svag för det..., men nu ligger man i lä!!
Ha det gôtt!!!

Kommentera här: