seriös semesterfeeling

Så var den dagen gjord! Nu är det semester på allvar....Denna "klämdag" på jobbet, var sedan länge planerad så det var inte mer med det....den blev intensiv och lång och när jag kom hem allt för sent, så ringer min 11-åring:

-"Mamma, har du varit uppe på er sovrum än???"
-"Nej....hur så...."
-"gå upp då!men lägg inte på!"
-"....ok...."

tripp, trapp, tripp, trapp uppför trappan.......

-"MEN HERREGUD!"
-"Tihi"
-"Jamän du är ju för go, min älskade gullunge!"
-"titta på toa också...hi, hi"
-"ååååååååå"

....alltså tjejen hade städat så fint, dammat och ställt saker och ting på nytt vis och varit uti i trädgården och plockat buketter med blommor både till sov och badrum! Jag kan säga, att där fällde jag en tår.....


Så fixade vi till  lite god mat tillsammans. Tog en liten sväng i trädgården och luktade på sommarregnet. Kunder på jobbet har talat om för mig idag, att till veckan kommer värmen igen - man bugar!!!



Har nu förberett en lunch och en middag till tjejgänget med kids i stugan till veckan. Kan dela med mig av en god köttfärsfavvo. När ungarna äter "vanlig" tacopaj, så äter vi brudar vuxenvarianten:

1 gul lök
500 g köttfärs
smör
2 vitlöksklyftor
2 tomater
1/2 dl chilisås
1/2 dl vatten
1 tsk oregano
4 stänk tabasco
salt
peppar

Bryn lök och färs och pressa över vitlök. Tärna tomater och tillsätt dom och chilisås och vatten. Småputtra, smula ner oregano, salt och peppar.
Lägg på en bädd av tacochips och squashskivor eller fyll ett pajskal. Gratinera 10 - 15 min.

under tiden mixa

100 g Philadelphia
1 dl lätt creme fraiche
lite flingsalt
1 pressa vitlöksklyfa

Ringla över ostsåsen på pajen och dekorera med svarta oliver!

Kan med fördel knäcka ett par mexicanska pilsner till detta - ja, vaför inte trycka ner en limeklyfta i buteljen??
  +

Tja, det var väl allt för dagen. Nu blir det till att kojsa och sova 5 kvart i timmen. Samling på Fotbollsplanen 9.30 och då ska vi packa för övernattning i morgon bitti först! Yes - here we go!!!

Natti folks!
1 Ann-Sofie:

skriven

Naaaasaaw, vad söt hon är, din dotter! Sådana där ögonblick är verkligen guld värt! Gullunge! =)



Lät som ett riktigt smarrigt recept, måste jag prova nån dag! Tack för alla fina kommentarer du skriver i min blogg, blir alltid lika glad! Du är en riktig cooling! Ha nu en riktigt riktigt härlig semester och hoppas att ni får ett gött väder att njuta av också! Kram

2 Maria:

skriven

Men den tösungen är ju bara för go! Såklart att det kom en tår.....sådant är ju det allra finaste man kan få av sina barn: Omtanke och överraskning!!!



Vilken härlig och "lugn" semester du verkar få...fniss...i min stil precis.

Inte så konstigt med tanke på att vi hamnar lika på testerna....hahaha!

3 synne:

skriven

Sådana ögonblick sparas i förvaringslådan i hjärtat.

För du har väl den förvaringen du med?

Nu får jag bara hoppas att den som sa det där om vädret har rätt. För här så regnar det idag. IGEN!

Suck,man blir aldrig NÖJD med vädret.

Njut av semestern nu goa människa.

Kram Synne:D

4 ejmis:

skriven

Vilken gullunge!!

Hoppas ni får en fin dag!

5 soffie:

skriven

ååå va mysig din gullunge är.

Det lät så gott din tacopaj!!

hoppas din helg varit bra!!!

6 Maria:

skriven

Hej du är utmanad på min bloggsida!

7 Mia:

skriven

Varför får inte jag städat och dekorerat med blommor? suck

Allting ska man göra själv ;-))

Härlig dotter du har!

8 Nettan:

skriven

Visst kan ungar vara goa ibland !

Och dom förstår inte hur glad man kan bli för lilla minsta sak dom hjälper till med. Härligt !



kram

9 Marie K:

skriven

Å så go ho är A!!!!

Lite samma känsla har jag fått med....då min stora E plockat smultron till mamma...två kvällar i rad!!

Guldkorn man minns......

Ha det!

10 Anna:

skriven

Hallå...här är jag som du längtat så efter.. du det fanns korkekar i Provence. Jag har majat under dom oxå. Det var underbart. Du håller väl på att slipa på bröllopstalet kan jag tro. Du hinner väl inte blogg en enda stund nu. Ängen måste ju slås och ansas inför den stora dagen.

Vilken härlig dotter du har..sådant värmer.

11 Anna:

skriven

Vad härligt att få ett ord med dig min vän...du är så härligt glad.... och det gillar jag. Jaaaaa nu har ni o göra med att planera...lycka till och ha kul.Kram på dig.Kanske sippar ni lite rosé till då blir man så kreativ..

12 Marie K:

skriven

Hej hopp!

Jodu....angående öppettier så är det bara du slôr en pling innan, sô en ä hemmave!

Sen passer du på å tar dig en kôpp kaffe mä....när du ändå kommer:)

Lycka te mä sånger å annat te bröllopet!

Vi ä inte hemma mellan 14:e å 18:e, men det vet du väl redan.....

Det va väl bra på Brucan??!!

Ha det!!

13 Anna:

skriven

Hallåååå kollar bara om du är hemma. Men du har ju så mycket att gööööööra. Bröllopsbestyr upp över öronen. :D

Kommentera här: