semesterröj!

ha, ha, ha, låter som jag varit på värsta festen i dagarna två - men icke, mitt semesterröj för veckan avser djupdykningar i garderob och klädkammare, byrålådor...

Så här vore ju en dröm...inte riktigt i den klassen är jag, men i morse var jag bara tvungen att glänta på dörren till klädkammaren och kika in...mmmmm.....det är en ljuvlig känsla när man gjort jätterenset!! Har skickat sopsäckar med kläder åt olika väderstreck. Barnens kusiner, lilla mamma, syrran (som får ta över dom där jeansen som jag hade tänkt skulle passa denna ovanligt "smala" sommaren....morr!)  och så ett par säckar till insamling. Känns bra!
Idag gick fokus över till tonåringens rum...harkel....där fanns det en del damm....när man väl kom ner till botten så att säga....vojne, där var jätterens ett understatement!!! Men nu ligger var sak på sin plats, rena lakan, piffat och puffat, t.o.m.blommor i en vas! Kände mig lite Ernstig där faktiskt.

Jag har faktiskt slagit mig själv med häpnad idag! När min dotter kom hem från teaterträningen (hon ska spela musikal till torsdag - kul!) så hör jag mig själv säga: Ska vi baka? Hon blev så klart överlycklig och jag så klart , superförvånad! Inte bara en gång utan två!! Kakorna blev faktiskt bra och goda! Brukar som regel sluta med att jag blir superirriterad för att dom flyter ut, eller blir brända, eller nåt' annat som går snett...men inte i dag inte. Hedersmedlem i Bullmammans vänner, det är jag det!!


Tvättade för det vilda och hängde upp i närmast perfekt torkväder. Passade på att gå en runda i trädgården, påta lite i grönsakslandet. Roccolan är klar för skörd - jättefin! Tomaterna på gång, nåja små, men på gång......gurkorna stoppade i växten när värmen försvann....plockade med mig ett fång lejongap och lite annat smått och gott som gjorde sig bra i loppisvasen!



Efter middagen så tog jag mig en powernap och på det en dusch. Sedan cyklade jag ner och såg en fotbollsmatch med 11-årslaget. En balja kaffe och lite social samvaro och nu är jag hur pigg som helst - så nu håller jag på att städa ett köksskåp!! Vart i hela hissingen kom den här energin ifrån??????? Måste ha gömt sig i garderoben. Så fruktansvärt skönt att den "kom ut ur garderoben" - halleluja!!

Nix, här går det inte att sitt och blogga bort tiden - tillbaka till Semesterröjet!!
1 Helena:

skriven

Men ahllå. Du akn väl ta en tur till mig när du är klar där hemma!

2 ejmis:

skriven

Vilken energi du har! Jag måste nog kolla i min garderob också ;)

3 synne:

skriven

På eftermiddagen cyklade du ner för att se en fotbollsmatch skriver du...

När sjutton gick du ur sängen?

Energikick de luxe. Kan du inte överföra lite hit är du snäll.....

kram från en slö Synne.

4 Mia:

skriven

Skulle du kunna vara så vänlig och skicka lite energi hitåt??? Här sitter jag och fryser bara... :-)

5 Ann-Sofie:

skriven

Här är det friska tag, minsann! Vilken härlig energi! Undrar om det kan löna sig att gräva lite i garderoben, tro? =) Men visst är det härligt att få lite feng shui ordning! Helt plötsligt känns luften mycket lättare att andas! =)

6 cilla:

skriven

Nämen det var det värsta jag läst!!! Vilken energi!!

Jag är super förkyld så jag orkar knappt gå ut i köket längre. Skicka lite, tack.

7 Marie K:

skriven

Å herrejisses!!!

Har du hittat nôn mer energi i nôt skôp....ta med lite opp te mäj om du har nôn te övers!

Just nu har det verkligen sinat här.....skickade iväg Guben med lilleman till fotbollsträningen idag!!!

Tänkte jag skulle få en stund för mig själv....blir ju inte så värst möcke av den varan....vad gör man då....dammsuger hela huset...plockar in tvätt...hinner sätta på lite vatten till en kôpp pulverkaffe....sätter sig ner....i fem minuter....sen kommer dom hem.......jag fick ingen energi........så har du nôt te övers så.....

Ha det!!

8 ejmis:

skriven

Garderoberna är orörda än så länge...

9 Maria:

skriven

Javisst...gör det!!! Blogghäxor är alltid välkomna här!!!!!

Vi skulle ju kunna sätta i gång med storbak eller nåt...hahaha!

10 soffie:

skriven

Hoppas du får en bra dag!!

11 Pialotta:

skriven

Du har verkligen varit idogt arbetande:-)

Fint när det blir så mycket jobb gjort på en dag.. vädret är ju inte det bästa så den där bikinibruden får vänta vackert på en tur till böljan den blå;-)

De kakorna är så himla goda..

Har du kollat mitt receptskafferi?

Ha de gott kram*

12 Helena:

skriven

Vilken fart du har, hur tidigt går du upp på semestern?

Härligt att glänta på garderoberna nu. Många tomma hängare sommåste fyllas upp också kanske? En tur till Ullared hade inte varit dumt.

Ha det gott.

13 Mostra:

skriven

Om Du vet var bromsen sitter kan du väl ge den en liten tryckare ibland och bara vara. Det tänker jag göra nu och ett tag framöver.

Kram från Mostra

14 till Mostera mi:

skriven

Hörde att allt har gått jättebra med Amerikagästerna! Klart du fixade det med bravur - men det visste jag redan innan. Ha nu en underbar resa!! Stora kramen!! Brömsen sätter jag på i morgon...ska in och jobba en dag ;)

Kommentera här: