Efter 4 dagars röj.....


....har jag nu kollat in Spanien i semi - dom ägde!
 
Alltså, känn på den här: Alla garderober är utrensade, allt ligger i prydliga, sorterade högar. Köksskåpen likaså - tror knappt det är sant och halååååå va' grejer jag slängt! Feng shui kallas det visst på kinesiska - därför är nu huset dekorerat med pioner, dessa ljuvliga blomster!

Låter nog helt hysteriskt, men jag känner att jag fått massor av god energi av detta mas i fyra dagar. Tar mig friheten och lånar en bild från bloggkompisen http://nightviolet.blogg.se/  är man bara effektiv så...he, he, he



Men jag har faktiskt ägnat mig åt mer semesterklingande aktiviteter också

läser en bok
frukost i det fria
en middagslur
pratat lite med mina blommor
sappat lite rosé
fikat nybakade kakor!!!! med mina barn

...så i morgon ska jag faktist till jobbet en sväng.....sedan blir det fotbollsläger för våra ungdomar hela helgen. Ska stå i "plåsterhuset" som min son kallade det. En plats dit man går om man fått ont, behöver vatten, massage, frukt eller bara behöver pusta ut en stund...trevligt jobb. Det är nog 4:e året vi kör detta evenemang. Det har blivit jätte poppis och bygger på att byggdens föräldrar ställer upp. Jag måste säga, att jag är stolt över att bo här. Folk ställer verkligen upp med en glad min desstom - härligt - föreningsarbete förenar verkligen.Övernattning i tält och helpension. Hoppas att vädret blir bra!

Sedan väntar en vecka med mina tre systrar och alla våra barn. Vi ska vara i stugan och bara ha semester......och kanse lite bröllopsbestyr :)

Kan bli lite dåligt med bloggandet....där finns inga datorer så långt ögat når. Kör ev röksignaler!! Håll utkik! och lyssnar ni noga nästa fredag, kanske ni hör mig ända från Ullevi - "BORN IN THE USA......" tänk er den urladdningen efter en veckas semester....håll i hatten!!!

Vi hörs!

ps. Till min moster: Grattis till lyckat sverigebesök för dina Amerikanare! Men jag är inte förvånad, det klart det blev super duper! Ha' nu en underbar semestertripp over there - så jätteroligt!! Vill höra allt när du kommer hem - tror det är dags att du startar en blogg!! Kramen!!




1 synne:

skriven

Ok, det låter som du njuter och har dst bra.

Skönt det.

Skulle kanske göra som du med skåpen. Får all tid i världen nästa vecka när maken är borta. Men då jädrar hehe....

Ha en skön semester nu och slappa oxå.

Kram Synne :D

2 Mia:

skriven

Visst är det skönt när man fått göra en sån där storröj??? Jag tror ju benhårt på Feng-Shui, så nu måste jag kolla väderstreck o sånt innan jag ställer in alla grejer....näää, riktigt sååå allvarligt är det inte men nästan ;-)

3 Mostra:

skriven

Lovar skicka röksignaler från Vilda Västern! Håll utkik. Sen (om) jag kommer hem väntar helt oröjda garderober och skåp men finns det bara lite utrymme kvar får dom nog vänta ett tag till!

Ha det så jätteskönt i stugan med syrrorna och hälsa alla från Mostra

4 ejmis:

skriven

Härligt när man röjt rejält...jag har inte börjat ännu...

Ha en bra vecka nu!

5 Maria:

skriven

Jag tyckte JAG var effektiv igår, men nu inser jag att jag ligger i lä...haha!

Jag gråter när jag tänker på hur mina garderober ser ut.....

Jag tror jag ska följa dina takter och ta ett tag där idag..... Baka bullar borde jag göra också...och ta itu med att sortera "viktiga" papper....och rensa vid bäcken...och.....

Nä....nu kom min älskade 4-åring på besök....jag måste kila...vi hörs....!

Kommentera här: