bara att bryta ihop och komma igen....

Förbannat!! Jag har hamnat i en svacka!! ok, ok, ok, jag vet egentligen att sån't sker och t.o.m sägs vara normalt, MEN det tror jag bara är rappakalja för att vi tjockisar inte ska få en nära döden upplevelse när vågen inte visar på minus utan plus - ja ni läser rätt -PLUS!!!! Jamen va' f-n, jag tyckte jag skötte mig exemplariskt i helgen. När andra smaskade och åt ljuvlig choklad, drack flera vinglas, likör och.....ja ni vet helt normala intag i goda vänners sällskap, så valde jag med omsorg min meny. Mc Donalds med dottern på lördag - sallad utan bröd!! Thaimaten var superb, heller inga problem att äta "på mitt sätt", 1,5 timmes promenad i värsta solskenet och fågelsång på söndag förmiddag.....middag på stan' efter skön shoppingrunda - och lyssna på denna: "jag vill ha tre coloresalladen utan pasta" och så visar vågaset på PLUS!!!......3 hg.......och jag tog av mig örhängen, ringar, you name it! Jag kan säga, att måndagen var jag down, kom inte hem förrän vid 19 tiden och slocknade redan vid 10 tiden. Sov inte ens i närheten av bra.....var det jag som sa att det sitter i skallen......Har inte ens en fullmåne att skälla på....dubbelsuck....

Ny dag och jag biter ihop! Har gnott på som vanligt. Sköter mig med maten och har gått min kvällspromenad på 50 minuter. Om 30 dagar sitter jag i Thailand och väger 6 kg mindre än idag - ta mig tusan!

Kan iallafall glädja mig åt, att i morgon mina vänner, så kör jag en äkta "liggapåsängenraktutmedögonmask" ritual - jag hittade en ögonmask i lördags. Håll i hatten: En i rosa fuskpäls och med texten "sleeping bitch" ha, ha, ha, hur bra kommer inte jag att må i den!!! Känner nya energier komma farande redan nu, blotta tanken.....ha, ha, ha

Tillfällig looser, men på't igen bara!
1 Ann-Sofie:

skriven

Precis som du säger så är svackor något som kommer för ALLA, även dom bästa! Jag tycker du har tagit din svacka på allra bästa sätt. Du har ju inte deppat ihop och fallit för frestelser ju! Du har, tvärtom, varit jätteduktig och skött dig exemplariskt! Go girl, nästa gång du väger dig har du självklart gått ner! =)

2 stina ~maräng~:

skriven

Har du kollat att det inte är fel på vågen?!!
...och muskler väger ju mer, eller hur?!
Som du sa själv, det är bara att bryta ihop och ta nya tag.
:-D

3 Marie:

skriven

Bit ihop eller bryt ihop, valet är lätt! Du vet att livet består av prövningar! Enda vägen framåt bär mot T!! Du fixart

4 Anonym:

skriven

Bit ihop eller bryt ihop, valet är lätt! Du vet att livet består av prövningar! Enda vägen framåt bär mot T!! Du fixart

5 Anonym:

skriven

Du är den "värsta" kämpe jag känner, så jag skulle kunna sätta en slant på att du fixar ditt mål med råge. Håller tummarna för dig, och önskar att jag hade lite av ditt djävlaranamma.

6 Mostra:

skriven

Herregud, vad är tre hekto?! Det är väl bara så att dina kämpatag har lite fördröjd verkan. Nästa gång har de förargliga hektona försvunnit och dragit med sig många fler i raset. Och förresten har det väl större betydelse hur du känner dig än vad den fördärvade vågen säger. Kämpa på. Jag håller alla tummar.

Kommentera här: