kände att det var dax att byta design...

....så här inför stundande semester!

Helgen har varit bra. Har inte gjort så mycket mer än rafsat runt i "sommarkläderna". Lagt fram lite av varje och tänker att ju mer vi har med oss, dessto mindre får vi med hem och det är väl fortfarande billigt att shoppa i Thailand - så vi satsar på minibagage!


Igår var det vackert väder och jag tänkte satsa på en "förefrukostpromenad", men tyvärr har jag skaffat mig en idrottsskada....Visst är det onödigt seriöst!! Men jag borde ha insett, att någon del av kroppen skulle få typ ångest av all motion den senaste tiden - skit - men det är bara att inse att "nygamlan" har blivit just det - "nygamlan".....det funkar inte riktigt som förr "ivala". Jag har känt ett par veckor att jag haft ont i hälen och det blir inte bättre utan snarare sämre varje gång jag pomenerar - så det är nog bara att slicka såren på semestern och ta nya tag när jag kommer hem. Får satsa på simning.....men lite deppigt är det faktiskt nu när jag kommit igång så bra.
image38
...uppryckning! Vem kan klaga!!! Det var ju guldkorn som gäller, låt se vad har hänt i helgen:

-rensat i barnens kläder och lämnat till glada kusiner!

-varit på kalas hos min syster. Dom hade fått så fint i "nya" vardagsrummet - Grattis!!

-min snälla mamma kom hem med tre (!) tvättade och manglade dukar - hon är en klippa!

-Matte var på väg att lämna tävlingen, men fick vara kvar! Tjoho!

-Maken var glad för en dag utan "måsten" och fick ägna sig åt att ordna med veden inför nästa vinter.....

Visst, se där - bara att samla ihop och lägga på lagret!

I morgon är det måndag och jag tror bestämt att den blir en fantastisk dag!

image39

1 Lena:

skriven

Hoppas att du hittar många guldkorn på semestern och hälsa till Hard rock café från mig! :)
Kramis

2 anneli:

skriven

Jamen du, självklart Lena - Good old days!!! kramen tillbaks!

3 IMA:

skriven

Ha ha, du har roat mej kraftig i kväll under tiden jag har plågat stryckbrädan (eller den mej..). Läste ett stycke mellan varje trasa. Ska klämma februari i morn, behöver nämligen dammsuga...
Imponerande, och det syns som jag sa utan att veta! Hejåhåkämpapå!
IMA

4 nygamlan:

skriven

Tack för titten! Kul att du kikade in och att jag kunde roa dig, ännu roligare att det syntes att jag gått på NJ :) Bara några kg kvar *fniss*

5 Camilla:

skriven

Ha en alldeles underbar semester med sol, värme och sköna bad. Vi andra får sega oss fram i den grå vardagen ett tag till och leta efter guldkornen *L*
Ta ett dopp och en paraplydrink för mig oxå

6 Ann-Sofie:

skriven

Nu har Blixten (läs jag, Ann-Sofie) uppdaterat sin blogg, efter många om och men. Låter som om du står i startgroparna för semestern nu. Hoppas att ni får en toppenresa, det är du väl unnad efter allt slit! Lycklig resa! Kram

7 Soffie:

skriven

Å va härligt att resa bort ett tag!
Hoppas du får det jättebra!
Ska kolla på Apoteket jag med efter stödstrumpor har aldrig använt det men nu är det många som tipsat mej om det!
Vart åker du?
Må så gott

8 Christel:

skriven

Waaoo, en äkta älgstudsare..

9 nygamlan:

skriven

svar Christel: ha, ha, ha ja det har du rätt i!

10 Madde:

skriven

Vilket värde av att kommunicera så här, härliga eftertänksamma ord. Önskar er en skööön vistelse i paradiset njut och "reflektera".

11 Anonym:

skriven

svar: Tack Madde - tack för att du tittade förbi! Lovar att njuta 100 % snart är det er tur också!! Vi hörs i bloggen från andra sidan klotet. Det får bli i stället för vykort :O)

Kommentera här: