Lördag med massa Guldkant!

Här sitter jag på söndag morgon och lyssnar på Mannheimer & Tengby (precis som du Anna, härligt program. Tog mig just en sväng med Barry White :) )

Jag har många bilder och blogg i kroppen, så här dagen efter. Får nog dela upp det lite, för om en timme ska vi vara i kyrkan för inskrivning till konfirmation!

Ok, here we go! I går åkte jag med min mamma, pappa och dotter till Åmål. Jag skulle till frissan och götta mig. (hos min frissa är det mobilförbud och en underbar miljö) Det var festligheter i stan' och resten av resesällskapet "gjorde stan" medan jag satt hos frissan i ett par timmar och varvade ner. Så härligt att kunna bläddra i inredning och frisyrtidningar i godan ro. Min frissa har ett stort inredningsintresse och kombinerar salongen med en inredningsbutik i nära anslutning. Det är inte lätt att gå därifrån med något till hemmet i påsen....igår var det rea så ett par helt nödvändiga ytterkrukor kom med ut....Jag kom ut därifrån med fulladdade batterier och nya slingor. Ordningen återställd efter den hysteriska veckan :)

Sedan blev det vimmel på stan. Träffade människor jag inte träffat på åratal, så himla roligt!! Det var bl.a bilutställning längs hela gatan. Hittade ett ekipage som matchar färgerna på min mobil perfekt...så ett sådan borde man ju ha ;)


En annan bil som var rörande att se, var en kopia på min Morfars bil. Jag kunde känna lukten av barndom när jag stack in näsan genom rutan. I den lilla hålan bakom baksätet, satt jag och min kusin och "knödde", det var före bilbarnstolar, bälten och krockkuddar....Morfar köpte en spillrans ny 1956 och stora ögon gjordes visst av grannen. Mamma citerade:
"ja den var väl fin - MEN VILKEN JÄVLA FÄRG!" Det var rakt på sak....färgen var nog uppseendeväckande då. Min pappa tror att den var den första metallicfärgen som gjordes. Ni ser den kanske inte, men på sidan mellan fram och bakre fönster, sitter "blinkersen" som fälldes ut vid sväng! Är inte den helt underbar!!! Vill ha en liten bubbla känner jag!!  Morfar sitter säkert i sin himmel och ler nu, när jag tänker på alla mysiga minnen från barndomen och livet med mormor och morfar - kramen!


Dagen var en riktig nostalgitripp och mycket social! Vi avslutade med en grandios fika på ett härligt café i solen.

Oj nu hinner jag inte mer just nu....får väcka resten av familjen och rusta för kyrkligt besök, kanske kan vara nyttligt för Lady Marmelade & Co ;)

Sijoläjter!
1 Anna:

skriven

M mmm vilken härlig dag du hade...så nice så...den frissan verkar veta hur man ska leva livet... nödvändiga krukor att sälja..ja jag säger då det...matchande bilar i stan oj oj oj...sådnat som jag oxå skulle ha tänkt på direkt..ja men du lite kyrka kan du behöva...softa ner lite..ditt aktiva underbara yrväder...vet du....jag har oxå suttit i sådan barnbilstol...typ en grop i bakrutan menar jag...där satt vi Sussie (kompisen) o jag o vi hade så pass gott om plats...fattar du så pass liten o spinkig man var...fjärdervikt...farligt att gå ut i blåsten typ...Have a nice day...see you...

2 Lissen:

skriven

Den dagen behövde du, att få sjunka ner sådär härligt och bli tillfixad och samtidigt må gott.

Det är guldkant på tillvaron!!!!!!

Vi måste vara ett nostalgskt släkte vi, som har en massa gemensamma minnen.

Brorsan och jag trängdes om att "stå" mellan säten i bilen. Den bästa platsen i bilen, hihi!

Härliga minnen du har av morfar... häftig bil!!!

Have a najs dag

3 Mia:

skriven

Nä, det skadar kanske inte med ett Guds ord ibland ;-)

Oj, vika minnen jag också har av en "bubbla"!

4 Maria:

skriven

Härligt Anneli....du fick igång mina barndomsminnen också.

Morfar hade en annan brun nyans på sin folka, vi satt också i hålan där bak...hahahaha!

Höjdpunkten var när vi åkte till Åmål och fick köpa mjukglas på torget och sen sitta i bilen och äta och kolla på fyllegubbarna!!! Vilket mysigt söndagsnöje med kära mormor och morfar...hahaha!



Kram på dig goa tjej!!!

5 Soffie:

skriven

wow vilka bilar,ser trevligt ut!

hoppas din söndag blir bra!!!

6 synne:

skriven

Så där ska en skön dag vara. Hoppas du blev fin i håret.

Bubblan var härlig att se. Min farfar hade en guldfärgad hehe....Ungefär samma minnen om hålet längst bak. Jag fnissade förtjust när jag läste det.

De andra biarna var ju bara så fina.

Matchande moppe, inte illa.

Ha nu en fin måndag med.

Kram på dig.

Synne.

Kommentera här: