En helg för återhämtning...

image110

FLÄMT!!


Är väl ett uttryck som jag tycker sammanfattar mån-fredag på ett enkelt och uttrycksfullt sätt :) Turboveckan utmynnade i VAB, vård av barn....torsdag och fredag. Fick pussla ihop dagarna med hjälp av mormor och morfar, så dom sista arbetsdagarna var såklart röriga, maken på tjänsteresa och på behörigt avstånd från VABsfären...

MEN guldkornen började hagla in på fredag eftermiddag, då jag och mina kollegor drog i väg till Dalslands Gästgiveri utanför Åmål. Vilken kväll, vilket ställe! Det var grande finale på veckans högtryck och vi hade en härlig kväll på deras stora altan med en grandios utsikt över sjön. Efter lite trevligt mingel och förfriskningar, väntade Hjortfilé med Timjansrösti och en ljuvlig panacota med färska hallon - Fantastiskt gott! Solen försvann som ett eldrött klot bakom trädtopparna - en mycket trevlig kväll!



image106

Lördag morgon var jag lite för högt uppe i varv, så det blev ingen sovmorgon. Det blev inte många knop fram till lunch, var helt degig. Flyttade ut i "gröngräset" med 11-kaffet, det var väl i stort sett allt...
image108
 Men denna dag skulle ägnas åt avkoppling med lyxkänsla! Det var väl det kroppen och knoppen  var inställd på, därav denna såsiga inledning på dagen...

PÅ SPA MED GODA VÄNNER!

...... Vi var ett gäng på 11 vuxna som sedan länge bokat in denna lördag eftermiddag/kväll till ett besök på Klöveruds Spa i Edsleskog. Ett litet Spa som ligger mitt ute i skogen. En ladugård som renoverats på ett fantastiskt sätt. Tyvärr har jag inga bilder från interiören, men det är så snyggt och så proffsigt! Tänk er att spendera 6 timmar här, bara vi på hela stället. Ägaren Monica är  mycket duktig  och har stor känsla för det estetiska och tillsammans med sin make skapat ett unikt koncept för sitt företag, mitt i skogen. Ni förstår vilket lugn...kan inte passa bättre för ett SPA och som ni förstår, kunde inte tajmingen blivit bättre för min del.....

image109(bilder tagna från hemsidan)

Vi anlände kl. 15.00 och hoppade i tofflor och badrock. Turades om att få massage och sedan ut i den stora härliga badbaljan som alla fick plats i. Omslutna av skogens brus, fågelsång och täcken av vitsippor, hade vi en riktigt härlig kväll tillsammans, med mycket prat och skratt! Rökt vänerlax och kycklingfilé med en stor härlig vårsallad och potatisgratäng, serverades av vår proffsiga värdinna, Monica.

Så har ni planer på att åka ut på en tur i vårt avlånga land, kan jag verkligen rekommendera Norra Dalsland. Dessa två ställen som jag avverkat denna helgen är verkligen värda varsitt besök!!

Passar på att marknadsföra  mitt landskap,Hemsidor att surfa på:

http://www.dalgast.se
http://www.kloverud.se
http://www.dalsland.se

Vad ska ni göra idag! Här är det gråväder och lätt vårregn just nu. Passar bra för en bloggsväng, betala lite räkningar och deklarera tänkte jag. Tror jag ska plocka upp lite i hemmets missär...har inte hunnit göra några större insatser denna veckan. Börja planera lite inför nästa weekend, som ska förläggas i Mora! 1 maj åker vi med kidsen på innebandy cup. Bo på hotel och götta oss lite....

Ha' en fortsatt bra dag!
1 Jessica:

skriven

Fina bilder!

www.pessicaz.blogg.se

2 Patricia Klinteberg:

skriven

Hej! :)
Vilken är din favoritpizza?

Ha en trevlig söndag! :]

3 Anna:

skriven

Oj här var det både mycket o mer..Spa o allt. Vad härligt. Ja vilken härlig vecka det varit.. idag lite mulet vilket nästan är lite skönt så man får vila lite... :D

4 Ann-Sofie:

skriven

Jamen, det kunde ju inte bli en bättre avslutning på en turbo-vecka! Du var värd ett besök på båda ställena tycker jag. Vad härligt ni verkade ha haft det! Härligt! Låter gött att få bo på hotell i Mora. Hoppas att det går bra för dom i innebandyn!

5 evans:

skriven

Vilken härlig helg du verkar ha haft! Dalsland har jag bara passerat igenom, men det skulle kanske vara värt ett längre besök :)

6 ejmis:

skriven

Vilket härligt ställe det verkar vara =)
Synd för mig att det inte är nästgårds...

7 Mia:

skriven

Helt underbart avslut på din vecka, eller hur? Jag menar blott....en sån turbovecka! ;-)
En enda gång har jag åkt genom Dalsland och minns att jag fick ta en färja på ett ställe för helt plötsligt tog vägen slut! Men så vackert det var...*L*

8 synne:

skriven

Det lät ju inte helt fel ialla fall. Skulle gärna fara iväg själv. Men inte idag.....
Ha en fin söndag nu ialla fall.
Kram Synne :D

9 Christel:

skriven

Ska väl fortsätta med snörvlandet och hostandet....min nya hobby

10 Inger:

skriven

åhh vilka fina bilder, och vilken härlig avslutning på veckan..
Ja vad rätt du har om vitsippor. Det är ju inte underligt, som sagt var.
ha en fin vecka..

11 Mia:

skriven

Jajamen! Jag kom från Norge faktiskt! *L*

12 Pialotta:

skriven

Härligt kan man minst av allt kalla din weekend.
Spa mitt i skogen man tackar, måste vara paradiset där.
Förstår din förtjusning och då den var så välbehövlig oxså:-)
Vinkilivink från Syd

13 Helena:

skriven

Så gött det såg ut. Och mitt i naturen också.
Vilken helg, här har vi varvat jobb med nöjen :0)

14 Marie K:

skriven

Låter som ni har haft det gôtt!!!
Det var er väl unt efter den veckan....(jag är inte ett dugg avis...hmm...)
Ja, inte lär du få se vår nya utemöbel idag...det var ju inget värre väder, att få till nåt kort nu i kvällinga....
Dagen har ju gått till fotboll, vedkörning, traktorgrävare i trädgården mm.....så det får väl bli imorrn, ska försöka med lite annat på bloggen nu....
Låter kul att få åka till Mora ,
nästa helg.....
där finns ju hur mycket som helst att hitta på!!!
Kram

15 baristamorsan:

skriven

Vilken fin avslutning på din vecka! Maten lät suverän och sedan spa på detta! Kan inte bli bättre!
Ha det så gott Kram Sofie

Kommentera här: