Det finns alltid någon som har det värre....

...tänk på det, om det möjligen är så att måndagsspöket har börjat ta kommandot..........
image112

.....eller huuuuur!!!!!!!!

Nu var det faktiskt så, att jag tänkte avsluta dagen med veckans vårbilder. Inte lika nice väder idag, men några fynd lyckades jag hitta i gråvädret:


En frodig liljekonvalj, kommer snart att slå ut
image113

En Gökärt är också på god väg - ett riktigt fynd!!
image115

Vitsippor är vi vana vid nu, men man får inte nog......

image116

och så lite bonusmaterial :) Det blåste ordentligt idag och det var svårt att få bra närbilder, men detta är faktiskt  en syrenknopp!!!
Fattar ni! Vi är på väg i full fart mot "Mellan hägg och syren"!!!


God natt
1 Lexie:

skriven

fina blommor :)

2 ejmis:

skriven

Vi pratade i går om att "förr i tiden" blommade syrenerna vid skolavslutningen men så är det tyvärr inte längre utan nu är dom ofta utblommade då.

3 stina ~maräng~:

skriven

Härligt att se alla dina vårtecken!
Jag såg ett helt annat här hemma i kvällingen...
Kram! Stina

4 maria:

skriven

Vilken härlig helg du haft!!!!
Och syréner och lijekonvaljer som är på väg....helt underbart!!!!!

Ha det gött idag!!!

5 Pialotta:

skriven

Ja du Anneli det är så vackert att man smälter snart.. oxså den där allergin frodas med allt tjusigt som vårt naturliga konstverk skänker oss alldeles gratis, tyvärr..
Visst är allt mycket tidigare än vanligt. Ser oxså på vår syrenbuske utanför fönstret att det finns knoppar.
För inte allt för många år sedan var det en blomma som symboliserade skolavslutning..
Kram o ha de fint ute där..

6 Mia:

skriven

Nä dra på trissor! Så där får det inte gå till, inte syrener, inte liljekonvaljer, inte NU!!!!

7 Anna:

skriven

Ja himmel nu är det full fart...bäst vi stänger.. ja du vet mellan hägg o syrén. :D Fina foton du..

8 Marie K:

skriven

Du måtte verkligen kravla runt ordentligt på backen, för att få till dessa vårblomsbilder!!!!
Nu får jag allt ge mig ut i môrrn och spana på syrenerna!!
Var så lycklig idag för att lövena på syrenen slått ut...men blommor...har då inte jag sett...måhända det är tidigare 300 m längre ner????
Du, jag såg en ORM idag!!!!
Inte tusan vet jag vad det var för orm...inte direkt så jag ställer mig och spanar!!!
Nej, det var till att fläcka tag i lilla E, och så kuta SÅ MÖ SOM BENA FÖRMÅDDE!!!!
Vissa vårtecken klarar man sig utan...gäller även det som sprutas ut på åkrarna!!!...fy satan, nu när tvätten tôrka så bra......
Jag visar HELA utemöbeln idag....
Kram på dig!!

9 Annso:

skriven

Du måste ha en himla bra kamera! Vad har du för nån? Du tar såna härliga bilder! Mmm, jag älskar när syrenerna börjar blomma. Det doftar så ljuvligt! =)

10 Think Twice:

skriven

Fina vårblommor du fotat!
Visst är det en uderbart tid vi har framför oss när det knoppas lite varstans....jag har letat med ljus och lykta efter liljekonvaljer...dom är så otroigt vackra....och hittade bara dom falska liljekonvaljerna...och dom är inte riktigt lika fina som dom äkta!
/Må så gott!

11 Plogflickan:

skriven

Liljekonvaljer är en favvo hos mig, så fin!

12 evans:

skriven

Liljekonvaljer är verkligen vackra och luktar gott gör de också!

Nu ligger veckans vårbild ute hos mig!

13 solgudinna:

skriven

Mmm, som ljuv musik.
Ha det gott och en trevlig valborg.

14 maria:

skriven

Svar:
Jag är född på Värmlandsnäs men flyttade därifrån när jag var 8 år. Numera bor jag i Kil, 9km utanför samhället mitt ut i vilda skogen.

Varför jag inte sover? Ja, det är en gåta!!!!! Inte ens läkarna vet....en förklaring är väl mina helvetes restless legs besvär och att jag nu lyckats dra på mig en grav sömnstörning (lite likt anorexiabeteende) Jag har inte sovit en hel natt på över 15 år.....börjar bli lite trött nu faktiskt!!!!

Men jag överlever nog....man behöver ju bara 27 minuters sömn/dygn enligt vetenskapen...hm!!!

Inatt har jag faktiskt sovit.....eller varit medvetslös rättare sagt! Vaken i 65 timmar sovit 4 timmar....helt galet!

Kram på dig....

15 maria:

skriven

glömde fråga: Vart bor du? Nu blev jag ju lite nyfiken när du berättar att du varit på Värmlandsnäs.....

16 ejmis:

skriven

Morning!
Ha en fin Valborg!

17 Marie K:

skriven

Jodå...vi ska nog till valborgfirandet......
ska fundera på vad det kan finnas för kul runt Mora....
ha det!!

Kommentera här: